w

Audi Q2 w teście łosia: Jak sobie poradził najmniejszy crossover w gamie? (wideo)

Audi Q2 w teście łosia: Jak sobie poradził najmniejszy crossover w gamie? (wideo)

Crossovery cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów. Wszystko za sprawą modnych sylwetek.

Marki premium zdają sobie z tego sprawę. Ta z Ingolstadt ma w swojej gamie kilka modeli “dla aktywnych”. Wśród nich znajduje się Audi Q2, czyli ta najmniejsza propozycja. Samochód przynależy do segmentu B+ i za jego potencjalnych rywali można uznać Volkswagena T-Roca oraz Hyundaia Konę.

Pod względem stylistycznym i jakościowym nie ma powodów do narzekań. Niemiecki crossover fajnie wygląda i posiada porządne wnętrze. Czy jakość prowadzenia i zachowanie w nagłych sytuacjach też nie budzą zastrzeżeń?

Audi Q2 w teście łosia

Sporo może powiedzieć próba gwałtownej zmiany toru jazdy przy określonej prędkości. Właśnie na tym polega tzw. test łosia. Aby go zrealizować, wykorzystano Audi Q2 35 TFSI S tronic (150 KM). To egzemplarz z napędem na przednią oś. Warto dodać, że był wyposażony w opony Bridgestone Potenza S001 225/40 R19.

Co z tego wyszło? Lekki crossover całkiem nieźle poradził sobie z “nagłym skrętem”, zachowując stabilność przy 77 km/h. To bardzo przyzwoity wynik. Praca układów stabilizujących pojazd była bardzo stanowcza i wyraźnie wpłynęła na wytracenie prędkości. Zobaczcie to:

Warto przypomnieć, że Audi Q2 kosztuje w Polsce co najmniej 114 600 złotych. Tyle musimy wydać na podstawową wersję 30 TFSI, która ma pod maską 1-litrowy silnik generujący 110 koni mechanicznych i 200 niutonometrów. Za przeniesienie mocy na oś przednią odpowiada sześciobiegowa przekładnia manualna. W takiej konfiguracji auto osiąga setkę w 11,2 sekundy i rozpędza się do 197 km/h.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reporter i driftujące Volvo

Reporter informował o trudnych warunkach. Aż tu nagle…. (wideo)

Scuderia Cameron Glickenhaus road legal

Scuderia Cameron Glickenhaus 007S – Potwór o mocy 1400 KM dopuszczony do ruchu!