w

Audi A7L oficjalnie. I cała misterna koncepcja poszła…

Audi A7L 2021
Audi A7L oficjalnie. I cała misterna koncepcja poszła...

Tworzenie niektórych wariacji nadwoziowych jest ukłonem w stronę konkretnych rynków. Tak też jest w przypadku tego modelu.

Audi A7L to nic innego jak przedłużona wersja popularnego samochodu klasy premium, która powstała z myślą o rynku chińskim. Problem w tym, że sylwetka sportbacka (pięciodrzwiowa) zmieniła się w klasycznego sedana. Owszem, wygląda elegancko, ale porzucono sportową linię, która była fundamentem tego projektu.

Audi A7 Long 2021
To kolejny model Audi w wersji przedłużonej, który będzie oferowany w Chinach

Nie rozumiemy potrzeby istnienia takiej wariacji, tym bardziej że w azjatyckiej ofercie jest już Audi A6 „w longu” oraz konwencjonalne A7. Azjaci mają jednak swoje potrzeby, a nam nic do tego. Skoro kupują, to znaczy, że chcą. Warto w tym miejscu przypomnieć, że takie modele, jak A3, A4, Q2 i Q5 również występują tam z przedłużonymi nadwoziami.

Audi A7L rozstaw osi
Rozstaw osi wzrósł o niemal 10 cenytmerów

Przejdźmy do szczegółów technicznych. W porównaniu do odmiany klasycznej, rozstaw osi wzrósł o 98 milimetrów – do 3026 milimetrów. Długość Audi A7L to aż 5076 milimetrów. Tak, ponad pięć metrów. W kabinie jest teraz znacznie więcej miejsca, szczególnie w drugim rzędzie. To ciekawe, że akurat chińscy klienci wybierają takie wariacje nadwoziowe.

Audi A7L produkcja
Pierwsze 1000 sztuk otrzyma topowe wyposażenie i silnik V6 w układzie miękkiej hybrydy

Pierwsza seria Audi A7L ma być wyposażona w trzylitrowy, doładowany silnik V8 z układem miękkiej hybrydy. Potencjał, jakim się legitymuje to 335 koni mechanicznych i 500 niutonometrów. Cała moc trafia na obie osie (quattro) za pośrednictwem siedmiobiegowego automatu.

Klient otrzymuje w standardzie pneumatyczne zawieszenie oraz system czterech kół skrętnych. Produkcja tego modelu będzie realizowana w Chinach. Klienci otrzymają pierwsze sztuki w pierwszym kwartale 2022 roku.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ford Mustang wyniki sprzedaży 2021

Ford Mustang ma wzięcie. To wciąż najpopularniejsze auto sportowe na rynku

Ferrari replica and watermelons

Hit! Właściciel Ferrari sprzedający arbuzy. No prawie…