w

Audi A6 e-tron ujawnione. Dwie wersje nadwozia, zasięg do 750 kilometrów

Audi A6 e-tron
Audi A6 e-tron ujawnione. Dwie wersje nadwozia, zasięg do 750 kilometrów

Kolejny elektryczny model marki z Ingolstadt doczekał się premiery. Czy odniesie sukces rynkowy? Na tym etapie rozwoju rynku motoryzacyjnego trudno znaleźć właściwą odpowiedź. Ma jednak szansę zainteresować konkretne grono klientów.

Audi A6 e-tron będzie oferowane w dwóch wersjach nadwoziowych: Sportback i Avant. Obie zostały zaprojektowane w zgodzie z najnowszym nurtem stylistycznym, co oznacza charakterystyczne reflektory pod listwami LED do jazdy dziennej, pas świetlny z tyłu i zaktualizowany grill o litej fakturze.

Trudno tu mówić o oryginalności, biorąc pod uwagę fakt, że spora liczba producentów wykorzystuje podobne motywy designu. Jako całość wygląda to jednak całkiem nieźle, choć wszystko zależy oczywiście od gustu samego klienta.

Audi A6 e-tron
Audi A6 Sportback e-tron

Jako że to auto z napędem akumulatorowym, bardzo ważnym aspektem była aerodynamika. Inżynierowie stanęli na wysokości zadania i stworzyli najbardziej opływowy model w historii Audi. Współczynnik oporu powietrza w wersji Sportback wynosi zaledwie 0,21. Ustępuje tylko Mercedesowi EQS.

Audi A6 e-tron – wnętrze

W kabinie też próżno szukać zaskoczeń. Podobnie jak w Q6 e-tron, kokpit opiera się na trzech wyświetlaczach. Pierwszy z nich to cyfrowe wskaźniki o przekątnej 11,9 cala, zapewniające odpowiednie możliwości personalizacji. Wydają się czytelne.

Audi A6 e-tron -wnętrze
Audi A6 e-tron

Drugi, ten środkowy, ma 14,5 cala (jak w najnowszych Volkswagenach) i stanowi centrum dowodzenia najważniejszymi funkcjami samochodu. Trzeci, przed pasażerem, ma 10,9 cala i stanowi formę gadżetu. Poza tym, zdecydowanie urozmaica stylistykę. W jego miejscu może być lity plastik, który wygląda mniej estetycznie.

O przestrzeni trudno prawić bez możliwości organoleptycznego poznania samochodu. Niemniej jednak Audi A6 e-tron jest przedstawicielem klasy średniej wyższej, co zobowiązuje do dysponowania odpowiednią ilością miejsca w obu rzędach.

Dwie wersje napędowe

Nowość niemieckiej marki bazuje na platformie PPE. Z tej samej płyty podłogowej korzystają wspomniane Q6 e-tron oraz elektryczne Porsche Macan. Podstawowa wersja oferuje pojedynczy silnik o mocy 362 koni mechanicznych. Cały potencjał trafia na tylną oś. Producent obiecuje zużycie wynoszące 14-17 kWh na setkę, co przy akumulatorze trakcyjnym o pojemności 94,9 kWh netto oznacza do 750 kilometrów zasięgu.

Alternatywą dla wyżej wymienionej konfiguracji jest dwusilnikowa wersja S6 e-tron, której moc systemowa to 503 konie mechaniczne. W trybie kontroli startu, przez kilka sekund można liczyć na 550 koni mechanicznych.

Audi A6 Sportback e-tron
Audi A6 Sportback e-tron

Dzięki takim wartościom i obecności napędu na obie osie, topowe Audi A6 e-tron może przyspieszać do setki w 5,4 sekundy. Wbrew pozorom, nie jest to wybitny rezultat, co z pewnością ma związek z masą własną. Ta jeszcze nie została ujawniona.

W tym miejscu należy wspomnieć również o ładowaniu. Architektura 800 V pozwala na uzupełnianie energii prądem stałym z mocą 270 kW. To oznacza potencjalne uzyskanie 310 kilometrów zasięgu w 10 minut. Ładowanie od 10 do 80 procent może trwać około 21 minut.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowe modele Nissana

Nowe modele Nissana mają pomóc zwiększyć udziały w rynku. Wśród nich tajemniczy SUV

NAVITEL RS3 Duo Wide

NAVITEL RS3 Duo Wide, czyli wideorejestrator z obrazem 480 stopni