Nowa generacja A6 została uzupełniona kolejną wersją silnikową. Jak można się domyślać, literka „e” oznacza, że mamy do czynienia z hybrydą.
Pod względem stylistycznym trudno dostrzec jakiekolwiek różnice, bo… ich nie ma. I bardzo dobrze, ponieważ „udziwnianie” aut bardziej ekologicznych powinno odejść w niepamięć. Wiele jednak dzieje się pod maską, dlatego przechodzimy do szczegółów technicznych…
Sercem całego zespołu jest 2-litrowy benzyniak z rodziny TFSI generujący 250 KM. Uzupełnia go jednostka elektryczna oferująca 143 KM. Moc systemowa tego zestawu to 362 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Te wartości pozwalają na osiąganie pierwszej setki w 5,6 sekundy i rozpędzanie się do 250 km/h. W tym miejscu należy dodać, że hybrydowe A6 zostało wyposażone w akumulator o pojemności 14,1 kWh. Ma on zapewniać pokonywanie do 53 km na samym prądzie.