w

Aston Martin: Ludzie chcą silników V8 i V12. Jednostki V6 są za małe

Aston Martin V12
Aston Martin: Ludzie chcą silników V8 i V12. Jednostki V6 są za małe

Coraz bardziej popularny downsizing zaczął sięgać ekskluzywnych marek. Gdy już wydawało się, że środowisko polityków i lobbystów wywrze na nich odpowiedni wpływ, pojawił się widoczny opór, który napawa optymizmem – szczególnie klientów.

W gronie „zagrożonych” producentów jest Aston Martin, który do tej pory tworzył swoje układy napędowe na bazie dużych, spalinowych silników. Najczęściej to konstrukcje benzynowe stworzone przez Mercedesa. Czy to ulegnie zmianie? Być może, ale nie tak szybko, jak chcieliby to specjaliści od przepychania środowiskowej idei, pod która kryje się po prostu biznes.

Firmy zajmujące się sprzedażą samochodów sportowych i luksusowych początkowo podchodziły optymistycznie do nowej technologii. Jako jedyne nie miałyby problemu z kwestią kosztów, ponieważ na tym poziomie nie ma już specjalnych różnic. Można więc uznać, że topowe auta elektryczne są w cenie flagowych samochodów spalinowych.

>Aston Martin DBX707 2025 nadjeżdża. Ma być bardziej użyteczny

Problem leży jednak gdzieś indziej. Okazuje się, że potencjalni nabywcy tych marek nie są specjalnie zainteresowani pojazdami zero-emisyjnymi. To z kolei oznacza ograniczenie popytu. A ten biznes polega na tym, by sprzedawać i zarabiać.

Nie da się pogodzić nowej idei ze sprzedażą dóbr luksusowych na tym poziomie. Nawet nacisk polityczny, który jest uzupełniony wszelkimi benefitami dotyczącymi aut na prąd nie jest w stanie przekonać klientów. To pokazuje, że ta idea pojawiła się przedwcześnie – z perspektywy trendów rynkowych.

Aston Martin będzie stosował duże silniki

Brytyjski producent, który ma swój zespół w Formule 1 nie zamierza rezygnować z tego, co ma sens ekonomiczny i wizerunkowy. O samochodach elektrycznych, które miałyby zastąpić te spalinowe w ogóle nie ma mowy. I to oczywiście dobra wiadomość dla konserwatywnych nabywców.

Co ciekawe, przedstawiciele marki sugerują, że nawet downsizing nie znajduje się w ich najbliższych planach. Szef strategii produktu, Alex Long stwierdził w rozmowie dla Car Throttle, że ich badania jednoznacznie wskazują potrzeby klientów, którzy chcą dużych silników. Według niego, nawet V6 nie przykułoby uwagi i nie wygenerowałoby odpowiedniego zainteresowania w przypadku gamy modelowej Astona Martina.

Aston Martin DBX707 2025
Aston Martin DBX707 2025

W tym przypadku chodzi oczywiście nie tylko o moc (którą można uzyskać w inny sposób), ale wizerunek, brzmienie silnika i inne aspekty będące składowymi ekskluzywnego pojazdu. Zamożni klienci nie lubią mieć narzucanych zasad.

Jeżeli europejscy politycy nie wycofają się z aktualnych, wątpliwie ekologicznych pomysłów, to może okazać się, że na rynku pozostaną auta elektryczne i te posiadające silniki V8 i V12. Krótko mówiąc, powstanie podział na tych bardzo bogatych i całą resztę. Brzmi to jak nowe wydanie komunizmu. Jesteśmy więc za tym, rządzący dotarli do refleksji i zmienili kurs zmian.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Lamborghini Murcielago Blue Ely

Lamborghini Murcielago z manualem może być Twoje! Tylko załatw kredyt

Opłata drogowa w Londynie

Polska ambasada zalega miliony funtów w UK. Powodem lekceważenie opłat