Brytyjska marka w końcu zaprezentowała rasową wersję swojego jedynego SUV-a.
Oto Aston Martin DBX707 w pełnej okazałości. Liczba zawarta w nazwie nie jest oczywiście przypadkowa. Zanim jednak o niej, warto przyjrzeć się sylwetce tego bardzo ciekawego przedstawiciela „szybkich i ciężkich”.
Łączenie SUV-a ze sportem wydaje się karkołomnym pomysłem, ale coraz większa liczba klientów szuka takich „hybryd”. Właśnie dlatego kolejny producent postanowił uzupełnić gamę wyczynową odmianą.
Aston Martin DBX707 – rasowy design
Już „podstawowe” konfiguracje tego modelu robią wrażenie. Ta jest jednak dodatkowo podrasowana stylistycznie. Na masce zagościły wloty powietrza, a przedni zderzak został uzupełniony splitterem. Oprócz tego przeprojektowano światłą do jazdy dziennej.
Z tyłu natomiast zagościły cztery końcówki układu wydechowego, które sąsiadują z pokaźnym dyfuzorem. Zwieńczeniem tyłu jest pokaźny spojler. Styliści zdecydowali się również na wstawki uzupełniające w ciemnym chromie.
Aston Martin DBX707 – osiągi
Brytyjski SUV wygląda rasowo, ale niewiele osób zgadłoby jakie ma osiągi. Zacznijmy od tego, że jego sercem jest czterolitrowy silnik V8, który został podkręcony do aż 707 koni mechanicznych i 900 niutonometrów.
Tak wyraźny skok potencjału w tej samej jednostce to zasługa przede wszystkim nowych turbosprężarek, innej mapy silnika i bardziej wydajnego układu wydechowego. Ten ostatni oferuje także genialne brzmienie.
Efekt jest taki, że Aston Martin DBX707 rozwija setkę w 3,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi natomiast 310 km/h. Tak, jak prawdziwy samochód sportowy. A to przecież duży SUV z przestronną kabiną i pojemnym bagażnikiem. Dla wielu zamożnych fanów motoryzacji będzie to idealny środek transportu.
Aston Martin DBX707 – dane techniczne:
- Moc maksymalna: 707 koni mechanicznych
- Maksymalny moment obrotowy: 900 niutonometrów
- Skrzynia: dziewięciobiegowa, automatyczna
- Napęd: na obie osie
- 0-100 km/h: 3,1 sekundy
- Prędkość maksymalna: 310 km/h
Warto dodać, że inżynierowie nie poszli na łatwiznę. Zastosowali tu dziewięciobiegową skrzynię automatyczną, która oferuje bardzo szybką zmianę biegów (także w trybie manualnym). Poza tym, zmodyfikowano tylny dyferencjał, aby móc uzyskać lepsze przyspieszenie.
Podwozie otrzymało dodatkowe wzmocnienia, a sprężyny i amortyzatory zamieniono na twardsze żeby zminimalizować podatność na przechyły nadwozia. Ponadto, zmodyfikowano układ kierowniczy i zastosowano nowe hamulce karbonowo-ceramiczne z sześciotłoczkowymi zaciskami.
Aston Martin DBX707 ma dotrzeć do klientów już w drugim kwartale 2022 roku. Jego produkcja rozpocznie się najpewniej w tym miesiącu.