w

Ambitne plany Opla

Opel - samochody użytkowe

Do 2020 roku Opel planuje zostać europejską marką numer 2. Póki co, zajmuje czwartą pozycję. Wbrew pozorom, celem strategicznym nie jest wzmocnienie sprzedaży segmentu aut osobowych?

Opel - samochody użytkowe
Opel – samochody użytkowe

Wzrost sprzedaży nie będzie możliwy bez wzmocnienia sprzedaży w segmentach samochodów dostawczych. „Teraz sprzedajemy około 100 tysięcy, naszym celem jest sprzedaż samochodów dostawczych na poziomie 150 tysięcy” – powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland

Opel - samochody użytkowe
Opel – samochody użytkowe

Przedstawiciele Opla są bardzo zadowoleni z wyników osiągniętych w pierwszym półroczu. Nowa Astra stała się hitem. Jej sprzedaż w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła o ponad 42%. Po pierwszym półroczu wytwarzana w Gliwicach Astra jest liderem sprzedaży wśród klientów indywidualnych. Łącznie w pierwszym półroczu do klientów trafiło ponad 19 tys. samochodów, czyli o 14,5% więcej niż w pierwszym półroczu ubiegłego roku (16 622 sztuk) i było to dla Opla w Polsce najlepsze pierwsze półrocze od 2004 roku! Doskonały był zwłaszcza czerwiec. W ubiegłym miesiącu Opel na polskim rynku sprzedał 3568 samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony. I był to najlepszy czerwiec od? 16 lat.

Opel - samochody użytkowe
Opel – samochody użytkowe

Opel bardzo mocno wszedł w rynek dostawczaków. Wzrost sprzedaży przekroczył 50%. Liderem jest Movano, którego sprzedaż wzrosła o? 97%. Warto zaznaczyć, że na 2600 sprzedanych aut użytkowych, aż 1100 to minibusy.
Jak jednak w ciągu kilku lat zwiększyć sprzedaż o połowę? Plan Opla jest prosty. Wejście z autami użytkowymi w nowe segmenty, w tym 4×4. Ważny jest także rozwój sieci sprzedaży i serwisowej. Póki co, w Polsce Opla można kupić u 52 dealerów, a serwisować

Opel - samochody użytkowe
Opel – samochody użytkowe

? u 60. Idzie nam dobrze, bo mamy dobry produkt ? podsumował Mieczkowski ? Poza tym, nasza flota jest bardzo młoda. Średnia wieku to zaledwie 2,9 lat. A będzie jeszcze mniej?

 

Tekst i zdjęcia: Artur Balwisz

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Porsche 718 Cayman i Boxster w wersji GT4 – nowe informacje

MINI Cabrio AC Schnitzer