Francuska marka premium ma w swojej gamie tylko jeden model. To sportowe coupe bazujące na konwencjonalnych rozwiązaniach napędowych. Jest to zdecydowanie za mało, by zainteresować odpowiednią liczbę klientów.
Aby móc przekonać kolejnych nabywców i zwiększyć udziały rynkowe firma musi poszerzyć ofertę produktową. Wkrótce trafi do niej Alpine A390_β, czyli zupełnie nowy model. W odróżnieniu od A110, nie ma swojego protoplasty.
Mówimy więc o oryginalnej konstrukcji, która została przygotowana od podstaw. Ma spełniać oczekiwania klientów i polityków. Będzie trudno, bo te akurat zaczynają się coraz bardziej rozjeżdżać.
Alpine A390_β już wkrótce
Tak czy inaczej, najpierw pojawi się wersja koncepcyjna. Podejrzewamy, że nie będzie znacząco odbiegać od tej produkcyjnej, co jest ważną wskazówką. Jeżeli chodzi o sylwetkę, to należy spodziewać się mieszanki crossovera z hatchbackiem.
W jej ocenie pomaga oficjalna zapowiedź zdjęciowa. Alpine A390_β będzie miało stosunkowo długą maskę, wyraźnie opadającą linię dachu, wąskie przeszklenia i bardzo krotki, dynamicznie prezentujący się tył.
Niektórzy widzą w tej karoserii Panamerę, ale mówimy o samochodzie o nieco skromniejszych gabarytach. Jeżeli chodzi o bazę, to może pochodzić z Renault Scenic E-Tech. W przypadku Alpine będzie jednak więcej mocy – na 100 procent.
Wspomnienie o crossoverze Renault nie jest przypadkowe. I tu dochodzimy do oczekiwań politycznych. A390_β z pewnością otrzyma elektryczny układ napędowy. Fajnie, ale według nas powinien być on jedną z co najmniej dwóch opcji do wyboru.
Jeżeli nowe Alpine będzie posiadało wyłącznie elektryczny napęd, to producent sam ograniczy jego sprzedaż. Obecność wersji hybrydowej, nawet wyraźnie słabszej, byłaby wskazana. Wciąż istnieje duże grono klientów, którzy patrzą na użyteczność i cenę.
W końcu mówimy o crossoverze, czyli modnym samochodzie, który ma zdobyć odpowiednią popularność. Sam prąd może tego nie osiągnąć. Liczymy więc, że Alpine skoryguje swoje plany – tak jak robią to teraz liczni producenci z różnych zakątków świata (Volvo, Fiat, Audi itp.). Debiut odbędzie się w Paryżu już 11 września.