w

Alpine A110 S (300 KM) – przyspieszenie 0-200 km/h (wideo)

Alpine A110 S 2022 - acceleration
Alpine A110 S (300 KM) - przyspieszenie 0-200 km/h

Francuskie coupe uchodzi za jeden z najlepszych małych samochodów sportowych dostępnych na rynku.

Bardzo niewiele samochodów potrafi tak dobrze łączyć nowoczesność z pierwotną przyjemnością prowadzenia. W Alpine A110 S można poczuć się jednym z trybów, który pozwala na pokonywanie kolejnych zakrętów. To doskonałe, lekkie i świetnie wyważone auto.

Model na rok 2022 został zaktualizowany – nie tylko pod kątem multimediów. Flagowa wersja doczekała się istotnego wzmocnienia, które poprawiło i tak już bardzo dobre osiągi.

Alpine A110 S 2022 – osiągi

Topowa odmiana, czyli „S” skrywa ten sam doładowany silnik o pojemności 1,8 litra. Został on jednak podkręcony do 300 koni mechanicznych340 niutonometrów.

Alpine A110 S 2022
Dzięki wzmocnieniu, Alpine A110 S osiąga setkę w 4,2 sekundy

Przenoszeniem jego potencjału na tylną oś zajmuje się siedmiobiegowa przekładnia automatyczna. Warto zaznaczyć, że auto waży bez obciążenia około 1100 kilogramów, co jest naprawdę skromną wartością.

Alpine A110 S – dane techniczne:

  • Moc maksymalna: 300 koni mechanicznych
  • Maksymalny moment obrotowy: 340 niutonometrów
  • Skrzynia: siedmiobiegowa, automatyczna
  • Napęd: na tylną oś
  • 0-100 km/h: 4,2 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 275 km/h

Osiągi? Bardzo dobre. Sprint do setki zajmuje zaledwie 4,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 275 km/h. Za wyhamowanie Alpine A110 S odpowiada układ Brembo z tarczami o średnicy 320 milimetrów na obu osiach. Mieszkają one za 18-calowymi felgami obutymi oponami Michelin Pilot Sport 4.

Dołączone nagranie pokazuje, że dane producenta nie odbiegają od pomiarów uzyskanych w warunkach rzeczywistych. Tylna oś szybko łapie przyczepność i pozwala na błyskawiczne rozpędzanie. Co istotne, Alpine A110 S nie traci wigoru nawet powyżej 200 km/h.

Auto jest dostępne w polskim salonie. Za flagowy wariant trzeba zapłacić 312 870 złotych. Według nas warto.

https://news.google.com/publications/CAAqBwgKMOrZngswgeS2Aw?hl=pl&gl=PL&ceid=PL%3Apl

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Renault Austral no official

Renault Austral 2022 – niezależne grafiki przedstawiają, jak może wyglądać

Samolot Elona Muska

Elon Musk chciał przekupić 19-latka, bo czuł się śledzony. Miliarder bezradny!