w

Alpina B8 GT. Najmocniejsza, limitowana i historycznie wyjątkowa

Alpina B8 GT
Alpina B8 GT

To ważny moment dla tej marki. I nie chodzi jedynie o najmocniejszy silnik w jej historii. Alpina B8 GT to ważny krok w kierunku podniesienia standardów wydajności i osiągów w samochodach tej klasy.

Od razu zaznaczmy, że jest to seria limitowana do zaledwie 99 egzemplarzy. Stanowi swego rodzaju podsumowanie całej działalności Alpiny, która ma już 60 lat doświadczenia. Ile kosztuje jedna sztuka? Minimum 225 tysięcy euro.

Alpina B8 GT

Silnik, który znajdzie się w nowym B8 GT, to jednostka o pojemności 4,4 litra, która generuje imponującą moc. W połączeniu z nowoczesnymi technologiami, takimi jak podwójne doładowanie, zapewnia nie tylko znakomite osiągi, ale także efektywność.

Pod prawą stopą kierowcy czekają 634 konie mechaniczne i 850 niutonometrów. To też oznacza, że Alpina B8 GT jest mocniejsza, niż BMW M8 (o 17 koni mechanicznych i 100 niutonometrów). Czy przekłada się to na osiągi?

Alpina B8 GT
Alpina B8 GT

Niekoniecznie. Jak podaje producent, sprint do setki w tej konfiguracji trwa 3,3 sekundy, czyli o dokładnie 0,1 sekundy dłużej, niż we wspomnianym M8. Pamiętajmy jednak, że ta wartość ma raczej drugorzędne znaczenie.

Znacznie istotniejsza jest elastyczność podczas jazdy. I w tej materii przewagę ma Alpina. Poza tym, pozwala na zdjęcie ogranicznika prędkości, co skutkuje możliwością rozpędzenia się aż do 330 km/h.

Zmiany organizacyjne w BMW

Warto również zwrócić uwagę na zmiany organizacyjne w obrębie koncernu BMW, które mogą wpłynąć na przyszłość marki Alpina. BMW planuje przejąć pełną kontrolę nad marką, co może przynieść zarówno korzyści, jak i wyzwania.

Z jednej strony, integracja Alpiny z BMW może przyczynić się do jeszcze lepszego wykorzystania zasobów i technologii, co sprzyja innowacjom. Z drugiej strony, istnieją obawy, że może to wpłynąć na unikalny charakter Alpiny, który od lat przyciąga klientów.

Integracja obydwu marek może również wpłynąć na strategię marketingową i pozycjonowanie produktów. Współpraca w zakresie inżynierii oraz wspólne projekty mogą przyczynić się do stworzenia bardziej konkurencyjnych modeli, które będą odpowiadać na potrzeby wymagających klientów. Nowa generacja B8 GT może stać się przykładem synergii pomiędzy dwoma markami, jednak czas pokaże, jak te zmiany wpłyną na przyszłość Alpiny.

W nadchodzących latach na rynku motoryzacyjnym możemy spodziewać się dalszego rozwoju segmentu luksusowych samochodów sportowych. W miarę jak rynek się zmienia, kluczowe będzie dla producentów dostosowanie się do oczekiwań klientów oraz wprowadzanie innowacji technologicznych, które będą odpowiadać na rosnące wymagania.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Spalinowe Porsche Macan

Spalinowe Porsche Macan powróci. Wersja EV sprzedaje się za słabo

Renault Renew Factory

Renault Renew Factory, czyli używane auta z certyfikatem jakości