w

Alfa Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir QV SKN

Wreszcie coś w sam raz dla mnie – tuner SKN wziął na warsztat włoski samochód. Wybór padł na Alfę Romeo MiTo z 1,4-litrowym, benzynowym silnikiem pod maską.

 

Ta jednostka napędowa oznaczana jako MultiAir charakteryzuje się przede wszystkim tym, że inżynierowie Alfy potrafili ?wycisnąć? z niej różną moc – począwszy od 105, na 170 KM kończąc. Specjaliści z SKN uznali jednak, że nie jest to szczyt możliwości i zdecydowali się na wgranie nowego oprogramowania. Dzięki temu jego moc zwiększono do niemalże dwustu koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy wzrósł z 230 (w Dynamic – 250) do 290 Nm.

 

I choć różnica wydaje się stosunkowo niewielka, to SKN zdecydował się również na wymianę seryjnie montowanych sprężyn zawieszenia na sportowe, obniżające MiTo o 4 cm (przód) i 3,5 cm (tył). A to nie wszystko – SKN oferuje także montaż 6-tłoczkowych, ceramicznych hamulców.

 

Autor: Miłosz Bagiński
Źródło: SKN

 

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

3 miliony Audi A3!

Nowe samochody dla policji