w

AC Cobra GT Roadster. Design retro, obłędna moc

AC Cobra GT Roadster
AC Cobra GT Roadster. Design retro, obłędna moc

Nie ma wątpliwości, że to jeden z najpiękniejszych, a jednocześnie najsurowszych projektów stylistycznych w historii motoryzacji. Nic dziwnego, że przetrwał do dziś.

Tak, AC Cobra GT Roadster jest już klasykiem, mimo że właśnie debiutu. W tym aucie może zmieniać się nazwa i technologia, ale ta wierność tradycyjnej „prezencji” jest czymś fundamentalnym i niepodrabialnym.

>AC Cobra – utrata przyczepności w Goodwood (Video)

Auto czerpie garściami ze swojego protoplasty, choć oczywiście okraszono je nowoczesnymi rozwiązaniami, które sprzyjają współczesnej jeździe. Oczekiwania klientów zmieniają się, dlatego trzeba iść z duchem czasu – utrzymując odpowiednią dawkę klasyki.

AC Cobra GT Roadster – dane techniczne

Właśnie poznaliśmy najważniejsze liczby dotyczące tego modelu. AC Cobra ma dokładnie 4225 milimetrów długości. Jej rozstaw osi sięga 2570 milimetrów, co oznacza wartość o ponad 28 centymetrów większą, niż w pierwowzorze.

AC Cobra GT Roadster
AC Cobra GT Roadster

Warto podkreślić, że auto jest też wyraźnie cięższe od pierwszej generacji tego modelu. Nowość waży 1450 kilogramów, czyli tyle, ile współczesne auto kompaktowe. Należy dodać, że klienci mogą zamawiać auto z kierownicą zarówno po lewej, jak i prawej stronie.

AC Cobra GT Roadster
Wnętrze utrzymano w klasycznym stylu

Piękny roadster będzie dostępny z dwiema jednostkami. Wolnossący silnik V8 Coyote od Forda ma 454 konie mechaniczne. Jego doładowany wariant oferuje natomiast 654 konie mechaniczne. W obu przypadkach można liczyć na tylny napęd.

Nabywcy mają do wyboru sześciobiegową skrzynię manualną lub automat o 10 przełożeniach (najpewniej też od Forda). Krótko mówiąc, nie ma mowy o nudzie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Honda CR-V 2023 w europejskiej specyfikacji

Honda CR-V 2023 w europejskiej specyfikacji. Do wyboru dwie hybrydy

Honda ZR-V

Honda ZR-V dla Europy. Pod maską znany układ