Hybrydy zdobywają coraz większą popularność. Segment C nie jest tu wyjątkiem. Właśnie dlatego zadebiutowało Audi A3 Sportback 40 TFSI e.
Pod znajomą karoserią kryje się bardzo ciekawy układ napędowy. Jego fundamentem jest benzynowy silnik TFSI o pojemności 1,4 litra, który generuje 150 KM i 250 Nm. Uzupełnia go synchroniczna jednostka elektryczna wytwarzająca 109 KM i 330 Nm. Skromne wymiary tej drugiej konstrukcji sprawiły, że zmieściła się w jednej obudowie ze skrzynią S tronic. Dokładnie takie samo rozwiązanie można było zobaczyć w poprzedniku. Warto dodać, że moc systemowa tego zestawu to 204 KM i 350 Nm. Te wartości pozwalają na osiąganie setki w 7,6 sekundy i rozpędzanie się do 227 km/h.
Pojemna bateria zapewnia duży zasięg na samym prądzie
Z układem zintegrowano baterię o pojemności 13 kWh. Zapewnia ona pokonanie około 70 km na samym prądzie i jazdę z prędkością do 140 km/h. To naprawdę świetne rezultaty. Mamy do czynienia z hybrydą plug-in, co oznacza możliwość niezależnego ładowania baterii (np. z gniazdka). Maksymalna moc przepływu energii to 2,9 kW, co oznacza, że pełne ładowanie trwa mniej niż 5 godzin.
Nowoczesny kompakt klasy premium
Poza hybrydowym układem napędowym, to wciąż kompaktowe Audi, które znamy. To oznacza fajny design, bardzo dobrze wykonane wnętrze. W zależności od ustawienia tylnej kanapy, bagażnik może mieć od 280 do 1100 litrów pojemności. W aucie zastosowano również szereg nowoczesnych elementów wpływających na komfort i bezpieczeństwo podróżnych. Wśród nich znajdziemy nie tylko bierne i czynne systemy bezpieczeństwa, ale też reflektory Matrix LED, dotykowy ekran z systemem MMI, wirtualny kokpit (cyfrowe wskaźniki).
Audi A3 Sportback 40 TFSI e pojawi się w Polsce pod koniec 2020 roku. Wkrótce poznamy więc jego ceny.