Projektowanie Golfa to trudna sztuka. Pierwszy co do popularności samochód w Europie i drugi na świecie wyznacza standardy w swojej klasie, bo odzwierciedla oczekiwania klientów.
Trudno jednak przewidzieć, jaka będzie kolejna generacja tego modelu. Dotychczas projektanci decydowali się na ewolucję zamiast rewolucji. I była to słuszna droga. Teraz może być nieco inaczej, bo znana wszystkim sylwetka zdążyła się już nieco zestarzeć. To oczywiście nie wpływa na sprzedaż, ale przy kolejnej generacji, gdy konkurenci będę prezentować się jeszcze nowocześniej, może odbić się na wynikach Golfa. Designerzy marki mają więc trudny orzech to zgryzienia. Według nas zaryzykują i stworzą odważniejszy projekt. Musi on jednak mieć w sobie wiele cech charakterystycznych dla każdej generacji tego modelu, dzięki którym dalej będzie pewniakiem w swojej klasie. Auto ma zostać ujawnione w 2019 roku i wtedy też powinna ruszyć jego sprzedaż. Czekamy.