Wyścigowa Grupa C pełna była wściekle szybkich maszyn. Lancia-Ferrari LC2 należała do ścisłej czołówki.
Samochód powstał na zlecenie słynnego Cesare Florio – człowieka, który stał m.in. za sukcesami rajdowych i wyścigowych programów Lancii w latach 60,70 i 80-tych. Ferrari zapewniło potężny, 2,6 litrowy motor biturbo, a za konstrukcję podwozia i nadwozia odpowiadały Dallara i Abarth. Rola Lancii skupiła się na pracach rozwojowych samochodu. Wyścigowe potwory startowały w kultowych barwach Martini, jednak z powodu ciągłych problemów z awaryjnością zdołały wygrać tylko 3 wyścigi w ciągu 52 startów, 13 razy zdobywając pole-position. Po zakończeniu programu samochody trafiły w ręce prywatnych teamów. Szacowana cena wywoławcza to 240-280 tysięcy euro.
Źródło: Motor1