Najnowsze XC90 z miejsca okazało się hitem – nabywców w ciągu 47 godzin od prezentacji znalazło prawie 2 tysiące egzemplarzy, a do przedstawicielstw niemal bez przerwy wpływają nowe zamówienia. W związku z tym potrzebne są pewne „przemeblowania”.
Aby sprostać niesłabnącemu popytowi, Szwedzi postanowili otworzyć dodatkowe 1300 miejsc pracy i wprowadzić trzecią zmianę w fabryce w Göteborgu. Dotychczasowe moce przerobowe pozwalały na wyprodukowanie 300 tysięcy egzemplarzy rocznie (łącznie z modelami S60, S80, V70 i XC70). W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2014 roku Volvo zwiększyło swoją sprzedaż o 9%, a do końca roku szefowie przewidują, że nowych nabywców znajdzie 470 tysięcy samochodów – to będzie nowy rekord dla szwedzkiej marki. Na fali tego sukcesu Volvo chce stopniowo poprawiać swoje wyniki i do 2020 roku dobić do 800 tysięcy sprzedanych modeli rocznie.
Źródło: WCF