Volkswagen powoli przekształca swoją gamę modelową. Właśnie dlatego zobaczymy w niej więcej hybryd i samochodów elektrycznych.
Ta technologia będzie również ukryta pod karoserią SUV-ów, czego dowodem może być koncepcyjny ID. Roomz. Nowy projekt niemieckiej marki bazuje na płycie podłogowej MEB i ma 4915 mm długości i 1890 mm szerokości i 1760 mm wysokości, co zbliża go do Touarega. Pod względem stylistycznym jest odważny, co podkreślają liczne obłości i drzwi przesuwne. Z kolei w jego wnętrzu wygospodarowano trzy rzędy siedzeń.
Najważniejszy jest jednak napęd. Serce układu to jednostka elektryczna oferująca 306 KM. Dzięki niej auto ma osiągać pierwszą setkę w 6,6 sekundy i rozpędzać się do 180 km/h. Zasięg? 450 km (norma WLTP). Produkcyjna wersja ID. Roomz ma pojawić się w 2021 roku.