w ,

Top 5 Krzemińskiego: kombi klasy średniej (2017)

Po dłuższej przerwie wracam do Was z zestawieniem „Top 5”, w którym prezentuję subiektywnie wybrane modele. Tym razem postanowiłem przyjrzeć się bliżej praktycznym wersjom nadwoziowym samochodów reprezentujących segment D.

5. Audi A4 Avant

Kombi premium z Ingolstadt znalazło się w rankingu z kilku powodów. Najważniejszym z nich jest oczywiście dopracowanie. A4 Avant nie ma wyraźnie słabych stron, a oferuje wysoką jakość, całkiem praktyczne wnętrze, nowoczesne systemy bezpieczeństwa i szerokie możliwości konfiguracyjne. Jaką wersję silnikową wybrać? Mnie przypadła do gustu 252-konna benzyna współpracująca z automatem S tronic. Istotny wydaje się także napęd quattro, który pozwala na wykorzystanie pełnego potencjału w każdych warunkach pogodowych.

4. Renault Talisman Grandtour

Jedyne francuskie auto, które trafiło do prezentowanego Top 5 (dwa pozostałe czekają już na następców). Talisman dowodzi, że praktyczne kombi może być odważnie narysowane i bardzo eleganckie zarazem. Najbardziej charakterystyczne jest oczywiście oświetlenie – zarówno przednie, jak i tylne. Poza atrakcyjnym designem, Renault oddaje do dyspozycji przestronne wnętrze, niezłą jakość i korzystną cenę. W tym przypadku postawiłbym na 160-konnego diesla i dwusprzęgłową skrzynię EDC – wystarczająca dynamika i przyzwoity komfort.

3. Opel Insignia Sports Tourer

Nowe wcielenie tego modelu należy do najdłuższych graczy w segmencie (niemal 5 metrów). Przyjemna, powściągliwa stylistyka może się podobać, podobnie jak kokpit utrzymany w tym samym stylu. Praktycznością i przestronnością Opel nie odbiega od głównych konkurentów.

 

Co więcej, w porównaniu do poprzednika wyraźnej poprawie uległa jakość wykonania. Najbardziej zachęcająco wygląda topowa wersja. Pod jej maską znajdziemy 210-konnego diesla, który został zintegrowany z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na obie osie.

2. Mazda 6 Sport Kombi

Japoński przedstawiciel segmentu D, choć ma już spore doświadczenie rynkowe, wciąż uchodzi za bezbłędnie narysowany projekt. To stwierdzenie dotyczy zarówno sedana, jak i kombi. W tym przypadku godny uwagi jest 2-litrowy, 165-konny silnik benzynowy SKYACTIV-G, który wyróżnia się wysokim stopniem sprężania. W ten sposób inżynierowie Mazdy uniknęli montażu turbiny, a jednocześnie podwyższyli elastyczność jednostki. Dzięki temu można cieszyć się dobrymi osiągami i wysoką niezawodnością.

1.  Skoda Superb Combi

Według mnie to bezapelacyjny lider segmentu. Superb posiada przepastne wnętrze, ogromny bagażnik i całkiem spory pakiet systemów bezpieczeństwa. Pod względem jakości należy do czołówki, a wersja z pneumatycznym zawieszeniem oferuje najwyższy komfort jazdy w klasie średniej – poważnie. Co równie ważne, bardzo fajnie wygląda. Do czeskiego auta świetnie pasują 190-konny diesel z rodziny TDI oraz przekładnia DSG.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

2 komentarze

Dodaj odpowiedź
  1. Jakie auta kombi zaproponuje Pan w klasie kompaktów ? Ja trochę myślę o Octavii Ale boję się silnika 1,5 TSI 150 KM, który fajnie jeździ ale ma system odłączania dwóch cylindrów i nie wiem czy coś nie będzie si.ę działo ?

    • Octavia jest bardzo rozsądnym wyborem – system odłączania cylindrów jest już znany od kilku lat i wywołuje on specjalnych problemów 🙂 Sam wybrałbym w segmencie C Octavię.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wielka dziura pochłonęła Rolls-Royce’a (Video)

Prototyp ciężarówki Tesli przyłapany bez kamuflażu!