Producenci luksusowych i mocno usportowionych samochodów już od dosyć dawna nie boją się jednostek wysokoprężnych – na przykład Porsche Panamera jest dostępne również z silnikiem Diesla. Brytyjczycy również zdążyli zdystansować się do mitu ?dymiącego olejożercy?.
Dobrym przykładem są chociażby najnowsze plany dotyczące SUV-a od Jaguara. Były podejrzenia, że nowy brytyjski model zadebiutuje we Frankfurcie. Niestety, marka zrezygnowała z tego pomysłu.
XQ lub Q-Type, bo takie oznaczenie ma nosić, będzie bazował na platformie XS-a, a pod jego maskami znajdziemy zarówno motory benzynowe, jak i wysokoprężne. Najsłabszym silnikiem w gamie będzie 2,2-litrowy diesel generujący 163 lub 200 KM. Bardziej wymagający będą mogli liczyć na 240-konne V6 o pojemności 3 litrów z zapłonem samoczynnym albo – tak po prostu – wybrać silnik benzynowy o identycznej objętości skokowej, ale generujący 100 koni mechanicznych więcej.
Autor: Miłosz Bagiński
Źródło: Carscoops
Sportowe auta z charakterem, malo kto juz takie produkuje Wiekszosc to suvy lub pseudo auta terenowe. Obecnie wzialbym maserati. Ta marka nie stracila nic na swojej oryginalnosci