w

Spark ulubieńcem kobiet

W opiniach wielu kierowców małe samochody są niepraktyczne. I nieważne, że stworzono je z myślą o poruszaniu się po zatłoczonym mieście. Są tacy, których ten argument nie przekonuje. Inni z kolei są święcie przekonani, że tego typu pojazdy powinny być użytkowane raczej przez kobiety, bo facet… potrzebuje auta co najmniej klasy średniej.

 

Najwyraźniej jednak zaczynamy odrzucać stereotypy – coraz więcej osób decyduje się bowiem na miejskie auta. Nie dość, że pod względem wyposażenia nie odbiegają zbytnio od poziomu reprezentowanego dotychczas przez klasę średnią, to w dodatku okazują się dużo tańsze w eksploatacji, a pod ich maskami nie pracują wyłącznie przestarzałe jednostki rodem z ciemnogrodu. Współczesny samochód stworzony do jazdy miejskiej to auto z klasą – bardzo często bogato wyposażone, napędzane przez nowoczesne silniki. Czasy się zmieniają, oczekiwania również.

 

Powód do radości ma w tej kwestii Chevrolet. Jego Spark (z ang.: ?iskra?) święci triumfy. Ten mały, a uroczy przecież samochód to niebywały sukces marki. Co ciekawe, jego odbiorcami są głównie kobiety – w Europie stanowią one 59 proc. Nabywców, w samej Polsce zaś co drugi klient to przedstawicielka płci pięknej. Imponujące?

 

Chevrolet porozmawiał z kilkoma posiadaczkami swojej ?iskry?. Chorwatka, Ivana, o swoim aucie mówiła bardzo czule: – Kocham mojego Sparka, gdyż jest częścią mnie. Zawsze mnie uszczęśliwia i inspiruje, więc staram się o niego dbać, aby zawsze wyglądał fantastycznie.

 

Z kolei Alex, prowadząca rodzinę zastępczą, także jest zauroczona tym małym Chevroletem. Podobnie zresztą, jak jej podopieczni, którym przypadł do gustu przód auta, sprawiający wrażenie, jakby ?iskierka? się uśmiechała.

 

Jednakże zarówno Ivana, jak i Alex nie polubiły Chevroleta wyłącznie za jego ?szeroki uśmiech?. W ich sercach Spark ma ugruntowaną pozycję z wielu prostych przyczyn: jest niewielki, ekonomiczny, bezpieczny (uzyskał cztery gwiazdki w testach NCAP), praktyczny, a w dodatku – szanuje środowisko. W cyklu mieszanym zadowala się jedynie 5,1 l/100 km.

 

Lecz to nie koniec statystyk od Chevroleta. Podczas gdy 59 proc. nabywców stanowią kobiety, 34 proc. to rodziny z dziećmi. Zaskakujące? Gdyby przyjąć, że Spark ma być jedynym autem w rodzinie – owszem. To jednak pozostanie słodką tajemnicą właścicieli.

 

 Trzecią posiadaczką Sparka, z którą porozmawiał Chevrolet była Brigitte z Belgii. Pani Brigitte jest zadowolona z ?iskry?. Co ważne, 22 proc. nabywców Sparka to osoby emerytowane.

 

Pani Brigitte chwali się, że parkowanie pod supermarketem nie sprawia jej trudności, podobnie jak dojazd do wnuków. Nie uważa swojego samochodu za ?konieczne minimum”. Podobnie jak Ivanie, Brigitte lubi Sparka bo: – … jest bardzo komfortowy, pozwala na zajęcie doskonałej pozycji za kierownicą i jest zaskakująco przestronny, jak na te gabaryty wnętrza. Doceniam fakt, że wszystkie przełączniki są czytelnie opisane i łatwo je dosięgnąć. Przydatną funkcją są też automatycznie wyłączające się światła, które pozostają włączone chwilę po otwarciu drzwi kierowcy ? to wspaniałe udogodnienie.

 

 Po takiej fali komplementów pytanie nasuwa się samo – czym Spark ujął europejskich kierowców? Wyglądem? Z pewnością, ale czy tylko? Głupotą byłoby tak pomyśleć – najmniejszy z Chevroletów poza sympatycznie prezentującym się nadwoziem oferuje również bogate wyposażenie, do którego zaliczają się chociażby systemy wspomagania (ABS i ESC – Electronic Stability Control). Poza bezpieczeństwem, za które, oprócz systemów wspomagania, odpowiada 6 poduszek powietrznych (w ich skład wchodzą poduszki czołowe i boczne oraz kurtyny), Spark gwarantuje komfort podróżowania i szeroki wybór opcji, możliwych do wyboru podczas konfiguracji własnego modelu. Na dodatek – kosztuje niewiele, bo zaledwie 28 990 zł w swojej podstawowej wersji.

 

Koszt zakupu najlepiej wyposażonego Sparka (LTZ) wynosi 39 990 zł. W topowej konfiguracji, pod maską pracuje 82-konny silnik o poj. 1,2 litra (w słabszej odmianie – LS – Chevrolet montuje 1-litrowy motor o mocy 68 KM).

 

Tym samym mały Chevrolet staje się interesującą alternatywą przy wyborze auta z tego segmentu.

 

Autor: Miłosz Bagiński
Źródło: Chevrolet Polska

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowy Lexus SC

Nowa technologia Audi