w

Rodius niekontrowersyjny

SsangYong prezentuje nowe wcielenie modelu Rodius, napędzanego silnikem 2,0 eXDi. Prototyp określony roboczą nazwą A150, jest już gotowy do produkcji.

 

Poprzednie wcielenie Rodiusa była pojemne, wygodne, nieźle wyposażone i? niekoniecznie ładne. Po 2 latach prac w centrum badawczo-rozwojowym, nowy Rodius staje się faktem.

 

Przód samochodu został przeprojektowany, aby zmniejszyć opory powietrza, co zmniejszy zużycie paliwa. Nadwozie wyraźnie się zmieniło. Auto stało się po prostu ładniejsze.

 

Rodius został wyposażony w silnik eXDi Active Diesel o pojemności 2 litrów z systemem common rail i mocy 155 KM, dzięki czemu auto poprawiło swoje osiągi przy mniejszym zużyciu paliwa. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 360 Nm jest utrzymywany pomiędzy 1500 obr/min a 2800 obr/min, czyli w najczęściej występujących warunkach eksploatacji, natomiast wartość 190 Nm jest osiągana już przy bardzo niskich obrotach silnika i zapewnia możliwość dynamicznej jazdy..

 

Nowy Rodius pojawi się w europejskich salonach w czerwcu.

 

Autor: Artur Balwisz/SsangYong
Źródło i zdjęcia: SsangYong

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW M9 Radion Design

Viper nie dla Europy