Peugeot Expert Tepee – Pomiędzy, czyli pojemny i komfortowy | NaMasce

Peugeot Expert Tepee – Pomiędzy, czyli pojemny i komfortowy

0

Uzupełnia gamę Peugeota (ale także Citroena i Fiata). Plasuje się pomiędzy Partnerem, a Boxerem. Ma w sobie geny auta osobowego i typowego, pakownego „dostawczaka”. Będąc pomiędzy, może być jednym i drugim.

 

Karoseria
Expert Tepee to typowy „dwubryłowiec”. Budowa w zasadzie nie różni się do wersji furgon, ale także od typowych dostawczych busów. W porównaniu z furgonem ma więcej przeszkleń. Od typowego busa różni się wysokością. Ale, dzięki praktyczności i swoistej multilateralności, może być jednym i drugim, będąc zasadniczo wygodnym, by nie rzec komfortowym autem do przewozu 8 lub 9 osób. Odświeżony w ubiegłym roku stał się bardziej charakterystyczny dla nowego stylu Peugeota. Nowy znak firmowy oraz grill z chromowanymi ramkami nadały autu ciekawszego, mniej roboczego charakteru.

 

Wnętrze
Zazwyczaj w tego typu autach wnętrze to zaadaptowany do przewozu pasażerów dostawczak z nieco mniej siermiężnym wykończeniem. Pod tym względem Expert Tepee jest zdecydowanie inny. Auto z zewnątrz nie różni się (poza wspominanymi przeszkleniami) od furgonu. We wnętrzu, to zupełnie inne auto. Miejsce pracy kierowcy bardziej przypomina auta osobowe. Jedyna różnica, to wysokość położenia fotela. Przed oczyma kierowcy gustowne zegary oraz ergonomiczny panel środkowy. Całości dopełniają dobre materiały wykończeniowe, godne aut osobowych. Na uwagę zasługują dodatkowe, zamykane schowki na głową. W takich autach to spory atut, szczególnie na dłuższych trasach.

 

Wnętrze auta wypełniają trzy rzędy siedzisk. Expert Tepee w swojej najobszerniejszej odmianie może bowiem zabierać 8 lub 9 pasażerów na pojedynczych fotelach. Trzeci rząd, jedyny do którego nie prowadza osobne drzwi, nie jest „warunkowo” dostępny, jak to czasem w tego typu autach bywa. Francuzi zadbali o to projektując system „Easy entry”, który dzięki szybkiemu składaniu i przesuwaniu foteli drugiego rzędu pozwala bez żadnej gimnastyki zając miejsca z tyłu. Co ciekawe, pomimo trzech rzędów foteli, auto pozwala na zabieranie ponad 1,2 metra sześciennego bagażu! Po zdemontowaniu dwóch rzędów, powierzchnia ładunkowa mierzy około 2,5 metra długości i około 1,5 metra wysokości. Wtedy z komfortowego minibusa, Expert Tepee zmienia się w pojemnego busa.

 

Technika
Testowany przez nas egzemplarz mierzył 5,13 metra długości i 190 cm wysokości. Jak już wspomniałem wyżej, może zabierać 8 lub 9 osób i od 1,2 metra sześciennego bagażu aż do…. 7 metrów sześciennych przy zdemontowanych dwóch rzędach foteli. Całą tę maszynerię wprawiał w ruch prawie 170-konny turbodiesel (HDI) o pojemności 2 litrów. Silnik to z pewnością spory (choć nie jedyny) atut tego auta. Katalogowo, auto z takim wyposażeniem i tym motorem powinno konsumować 9 litrów oleju napędowego w terenie zabudowanym, 6,8 litra poza nim oraz 7,6 litra w cyklu mieszanym. I w zasadzie te dane pokrywają się z wartościami, które wskazywał komputer pokładowy w okresie naszego testu.

 

W optymalnym wykorzystaniu niebagatelnej mocy silnika, pomaga 6-stopniowa manulana skrzynia biegów. Nierzadko skrzynie z aut, nazwijmy je, użytkowych, są mniej komfortowe w obsłudze niż te, które znajdują się w „osobówkach”. Trzeba przyznać, że dzięki tej skrzyni, jadąc Expertem Tepee czujemy się raczej jak w aucie osobowym, niż sporym minibusie. I to jest kolejny plus dodatni auta koncernu PSA.

 

Wrażenia z jazdy
Expertem jeździ się wygodnie i bezstresowo. Również wygodnie, bo miejsce pracy kierowcy jest komfortowe i ergonomiczne. Dzięki wysoko ustawionemu fotelowi, mamy doskonałą widoczność do przodu i na boki. A także do tyłu, choć tu spora niespodzianka „in plus”, czyli kamera cofania, bardzo przydatna w ponad 5-metrowym aucie. Jazdę bezstresową zapewnia prawie 170-konny turbodiesel, który pozwala na dużo więcej, niż moglibyśmy się po takim statecznym z wyglądu aucie spodziewać. Komfort prowadzenia przypomina bardziej auta osobowe. Zawieszenie doskonale radzi sobie z niebagatelną masą auta. Jest przy tym całkowicie neutralne, co pozwala na dobre wyczucie auta i bezstresową jazdę nawet w ostrzejszych zakrętach. To bardzo dobrze, zważywszy, że auto służy do przewozu pasażerów, którym musimy zapewnić pełne bezpieczeństwo.

 

Okiem przedsiębiorcy
Expert Tepee jest autem służącym do transportu w komfortowych warunkach 8 lub 9 osób, Siłą rzeczy jest więc propozycją dla biznesu.

 

Oferta Leasingowa: Wszystkie formalności finansowe można załatwić w autoryzowanym salonie Peugeot – kupno samochodu, jego finansowanie oraz ubezpieczenie. Firma stosuje uproszczone procedury zwiększając dostęp do usług leasingowych dla małych, w tym także nowopowstałych firm. Oferuje także niskie czynsze leasingowe, dopasowane do możliwości leasingobiorcy.

 

Oferta Kredytowa: Firma zapewnia minimum formalności przy ubieganiu się o kredyt. Uproszczona procedura już od 0% wpłaty własnej. Serwis finansowy w salonie u każdego dealera. Elastyczny okres kredytowania od 6 do 84 miesięcy,

 

Podsumowanie
Peugeot Expert Tepee nie jest raczej propozycją dla indywidualnego odbiorcy. Chyba, że mamy sporą rodzinę. Zasadniczo jednak to auto dla biznesu. I jako takie, na pewno sprawdzi się w roli niezawodnego środka transportu dla więcej niż 5 osób z bagażem. Jest elegancki, nieprzesadnie drogi (od 108 500 zł), wygodny i ekonomiczny.

 

Autor i zdjęcia: Artur Balwisz

 

 

Udostępnij.

O autorze

Rafał Łakus

Skomentuj artykuł