Po wielu zapowiedziach, przyszedł czas na realizację. Kompaktowy SUV i flagowy model Peugeota będą wkrótce dostępne w wersjach hybrydowych.
Zacznijmy od 3008 HYBRID4. Podobnie jak DS 7 Crossback E-Tense, fundamentem całej technologii jest 200-konny benzyniak współpracujący z dwiema jednostkami elektrycznymi (nad obiema osiami) mającymi po 110 KM. Moc systemowa zestawu to 300 KM. Na samych „elektrykach” auto będzie w stanie pokonać do 50-60 km (pojemność baterii to 13,2 kWh). Potencjał kierowany jest na wszystkie koła za pośrednictwem przekładni automatycznej.
Drugim rozwiązaniem jest hybryda z napędem na przednią oś. Obejmuje ona ofertę zarówno 3008, jak 508. W tym przypadku 1,6-litrowy benzyniak generuje 180 KM i uzupełnia go tylko jeden silnik elektryczny. Łączna moc zestawu to 225 KM. Jako że pojemność baterii jest nieco mniejsza (11,8 kWh), bez użycia jednostki spalinowej można pokonać ok. 40 km.
Warto dodać, że to hybrydy typu plug-in, co oznacza, że można je ładować niezależnie. Według informacji uzyskanych od producenta, szybka ładowarka będzie w stanie napełnić baterie w mniej niż 2 godziny. Z kolei domowe gniazdko potrzebuje na to 8 godzin.
Oba samochody zostaną pokazane na Salonie w Paryżu, ale sprzedaż ruszy najprawdopodobniej w drugiej połowie przyszłego roku.