Peugeot 2008 – pierwsze jazdy | NaMasce

Peugeot 2008 – pierwsze jazdy

0

Koncern PSA pokazał właśnie nowego SUV-a, który powstał na bazie modelu 208 – model 2008 .

 

Nowy miejski SUV czy może właściwie crossover jest propozycja w teren… miejski. Auto, mierzące 4159 mm długości, 1739 szerokości i 1556 wysokości powstało na bazie auta segmentu B, czyli, 208. Jest jednak od niego zdecydowanie bardziej potężne i pakowne. Bagażnik mierzy 350 litrów pojemności, a po złożeniu tylnych foteli – 1194 litry.

 

Choć żywiołem 2008 ma być teren miejski, w terenie pozamiejskim spisuje się równie dobrze. PSA zaprojektował i zastosował w aucie system Grip Control, którego zadaniem jest poprawa trakcji. Niezależnie od nawierzchni i warunków pogodowych system Grip Control zapewnia kierowcy pełną kontrolę nad pojazdem. Prowadzący ma do wyboru pięć trybów jazdy. Tryb standardowy przeznaczony do jazdy w normalnych warunkach drogowych, gdy nie ma wysokiego ryzyka poślizgu kół. Tryb Śnieg dostosowuje indywidualną charakterystykę pracy kół do śliskiej nawierzchni. Po przekroczeniu prędkości 50 km/h system automatycznie przechodzi w standardowy tryb pracy. Tryb Off-Road pozwala na pewną i przewidywalną jazdę po śliskiej nawierzchni (błoto, trawa). System ułatwia ruszanie, przekazując maksimum momentu obrotowego do tego z kół napędowych, które aktualnie wykazuje lepszą przyczepność. W trybie tym system działa jak samoblokujący się mechanizm różnicowy. Tryb Off-Road wyłącza się automatycznie przy prędkości powyżej 80 km/h. W trybie Piasek system utrzymuje jednoczesny poślizg obu kół napędowych, aby ułatwić ruszanie na grząskiej nawierzchni i zapobiegać zakopaniu się w piasku. Tryb ten pozostaje aktywny do 120 km/h, a następnie przełącza się w tryb standardowy. W trybie ESP Off kierowca ma możliwość całkowitej dezaktywacji układu ESP oraz Grip Control i może samodzielnie panować nad właściwościami trakcyjnymi pojazdu. Tryb ten wyłącza się powyżej 50 km/h.

 

Pod maską nowego SUV-a ze stajni PSA pracować będą (docelowo) zarówno silniki benzynowe jak i Diesla. Wśród benzynowych znalazły się: 1,2 e-VTi 60 kW (82 KM), 1,2 VTi 60 kW (82 KM), 118 Nm, 51,2 e-THP 81 kW (110 KM), 1,6 VTi 88 kW (120 KM), 1,2 e-THP 96 kW (130 KM). Motory wysokoprężne „reprezentują” jednostki: 1,4 HDi FAP 50 kW (68 KM), 1,6 e-HDi FAP 68 kW (92 KM), 1,6 e-HDi FAP 68 kW (92 KM), 1,6 e-HDi FAP 84 kW (115 KM).

 

W zależności od silnika auto spala od 6,0 w terenie miejskim, przez 4,8 poza miastem i 5,9 w cyklu mieszanym (benzyna 1,2) poprzez 7,7/3,6/4,9 z silnikiem benzynowym 1,6 i 4,7/3,6/4,0 z 1,6-litrowym dieslem.

 

Peugeot zapowiadał, że samochód będzie bogato wyposażony, I słowa dotrzymał. Lista wyposażenia standardowego nawet dla wersji podstawowej jest dość długa. A` propos wyposażenia, na polski rynek auto weszło czy może raczej wjechało w 3 wersjach: Access, Active i Allure. W zależności od wersji kosztuje od 54,5 do 82,6 tys. złotych i trafiło właśnie do delarów….

 

Tekst i zdjęcia: Artur Balwisz

 

Udostępnij.

O autorze

Rafał Łakus

Skomentuj artykuł