w

Nowy Peugeot 508 oficjalnie – wszystkie fakty

Wszystko jest już jasne i klarowne. Peugeot udostępnił zdjęcia wysokiej jakości i informację prasową na temat drugiej generacji modelu 508.

Nowy francuski reprezentant klasy średniej wygląda genialnie. Wrażenie robi… wszystko. Przednia część karoserii to kafelkowe reflektory (diodowe), ledowe kły, długa maska, chromowany grill i masywny zderzak. Z tyłu dominują natomiast lampy z pazurowatym wypełnieniem i łącząca je czarna listwa. Warte uwagi jest także umieszczenie nazwy modelu nad atrapą chłodnicy – to nawiązanie do kultowego Peugeota 504. Auto prezentuje się bardzo dynamicznie dzięki wyraźnie opadającej linii dachu i niewielkiej wysokości wynoszącej 140 cm – to o 60 mm mniej w porównaniu do poprzednika. Co więcej, jest 80 mm krótsze, ale też 20 mm szersze.

We wnętrzu znajdziemy natomiast tzw. iCockpit kolejnej generacji. Analogowe zegary zastąpił wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala umieszczony na podszybiu. Przed nim znalazła się niewielka, wielofunkcyjna kierownica. Na konsoli centralnej umieszczono natomiast 10-calowy ekran multimedialny z funkcją dotyku (Mirror Screen kompatybilny z Apple Carplay i Android Auto).

Otaczają go dysze nawiewu i kilka gustownych przycisków. Nie zabrakło także ambientowego podświetlenia oraz wykończenia w drewnie. Kierowca może się cieszyć fotelem AGR, który został wykonany pod kątem zdrowia i wygody. Nie zabraknie także funkcji masażu, wentylacji i podgrzewania. Z kolei bagażnik ma 487 litrów pojemności. Po złożeniu drugiego rzędu jego możliwości rosną do 1537 litrów.

Dzięki zastosowaniu modularnej platformy EMP2, nowe 508 jest średnio o 70 kg lżejsze od starego. W gamie jednostek napędowych znajdziemy diesle 1.5 BlueHDi i 2.0 BlueHDi o mocach 130, 160 i 180 KM. Jeśli chodzi o benzyniaki, to klient będzie mógł wybrać silnik 1.6 PureTech dostępny w dwóch wariantach: 177- i 217-konnym. Najsłabszy motor może współpracować z 6-biegowym manualem lub 8-biegową skrzynią automatyczną. Wszystkie pozostałe jednostki dostępne są seryjnie z 8-biegowymi automatami i napędem na przód. W 2019 roku powinna pojawić się hybryda oferująca ok. 300 KM. Jazdę uprzyjemniać będą nie tylko moc i szybkie skrzynie, ale też zawieszenie z możliwością trybu jazdy i na nowo zaprojektowany układ kierowniczy.

508 ma bardzo bogate wyposażenie. Jako pierwszy w segmencie D otrzymało system Night Vision. Nie zabraknie również m.in.: adaptacyjnego tempomatu, asystenta pasa ruchu, funkcji aktywnego hamowania w razie zagrożenia (z możliwością rozpoznawania pieszych/rowerzystów), monitorowania uwagi kierowcy, systemu kamer, samodzielnego parkowania, rozpoznawania znaków drogowych i informowania o pojazdach w martwych polach (w lusterkach).

Nowy Peugeot klasy średniej jest produkowany we Francji. Pierwsze sztuki trafią do sprzedaży najprawdopodobniej we wrześniu.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

3 komentarze

Dodaj odpowiedź
  1. Nigdy nie byłem fanem Peugeota, ale muszę uczciwie przyznać, że ten naprawdę robi wrażenie. Prezentuje się świetnie zarówno z zewnątrz jak i od środka. Dobrą robotę zrobili

Jeden ping

  1. Pingback:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Peugeot Rifter 4×4 Concept

Wyprzedzanie poboczem zakończone dachowaniem (Video)