w

Nowy Peugeot 308 SW

Jest 6 cm niższy i aż 18 cm dłuższy od poprzednika. Wygląda przez to bardziej finezyjnie i kompaktowo, choć mierzy 4585 mm długości, 1804 mm szerokości i 1471 mm wysokości. Zespól konstruktorów koncernu PSA stworzył na platformie EMP2 duże, dynamiczne kombi o nisko zawieszonym, sportowym nadwoziu. Podobnie jak w przypadku hatchbacka, designerzy i konstruktorzy marki postawili na płynne linie a zarazem pełną prostoty stylistykę. Dzięki zwiększonemu o 11 cm rozstawowi osi i o 22 cm zwisowi tylnemu Peugeot 308 SW plasuje się wśród najbardziej przestronnych kombi w segmencie.

 

We wnętrzu jest obszerny niczym katedra Notre Dame. Pojemność bagażnika pod tylną półką wynosi 610 dm3 podzielonych w następujący sposób: 556 dm3 VDA (lub 590 litrów) nad podłogą bagażnika i 54 dm3 w schowkach pod podłogą. W Polsce, auto będzie dostępne z kołem zapasowym, dlatego oficjalnie bagażnik mierzy właśnie 556 dm3. Po złożeniu tylnej kanapy, pojemność wzrośnie do imponujących 1660 dm3.

 

Rozstaw osi został wydłużony w stosunku do hatchbacka o 11 cm. Centymetry te w całości wykorzystano na powiększenie przestrzeni w tylnej części auta. Dodatkowo, dostęp do tylnej kanapy ułatwiają szersze niż w hatchbacku tylne drzwi i sama kanapa, cofnięta o 2,9 cm.

 

W 308 SW, podobnie jak w hatchbacku zastosowano i-Cockpit. W jego skład wchodzą cztery elementy: kompaktowa kierownica zapewniająca intensywne doznania z jazdy, umieszczone wysoko zegary umożliwiające odczyt informacji bez odrywania wzroku od drogi, atrakcyjnie zaprojektowana środkowa konsola znajdująca się na wysokości kierownicy i intuicyjny w obsłudze, duży ekran dotykowy o przekątnej 9,7??.

 

Podobnie jak w wersji hatchback, w ofercie znajduje się również w opcji Driver Assistance Pack, obejmujący aktywny tempomat, układ ostrzegania przed kolizją i system automatycznego hamowania awaryjnego.

 

Początkowo będą dostępne trzy silniki diesla BlueHDi: 1,6 litra o mocy 100 KM (dostępny z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach), 1,6 litra 120 KM (z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach), a także najmocniejsza 150-konna jednostka o pojemności 2 litrów, wyposażona w manualną lub automatyczną skrzynię biegów o 6 przełożeniach. Gamę diesli uzupełnią znane z modelu 308 hatchback silniki benzynowe od 130 KM do 155 KM.

 

Jak jeździ nowy 308 SW? Nie mogliśmy przetestować auta załadowanego, ale na pusto poruszało się naprawdę nieźle. Na krętych, mazurskich drogach spisywało się dzielnie. Pomimo tego, że SW jest sporo dłuższy od hatchbacka, tej różnicy w zasadzie nie czuć w prowadzeniu. Tak samo, jak nieco wyższego ciężaru. Układ kierowniczy jest dokładnie tak samo czuły jaki w hatchbacku, podobnie zresztą, jak zawieszenie. Jadąc kombi czujemy się tak, jak w hatchbacku.

 

Peugeot 308 SW w cenie od 69,7 do 102 tys. złotych (w zależności od wersji) trafi do salonów już w połowie czerwca.

 

Tekst i zdjęcia: Artur Balwisz

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Opel Insignia 2.0 CDTI BiTurbo OPC Line – Atrakcyjna Niemka

Fiat Fiorino Cargo Adventure 1.3 MultiJet – Pracowite maleństwo