w

Nowy Ford Fiesta oficjalnie

Ford, dokładnie 4 dekady po debiucie pierwszej generacji, przedstawił światu kolejną Fiestę.

ford_fiesta_2017_5

Pod względem stylistycznym auto jest rozwinięciem poprzednika. Z przodu wygląda nieco łagodniej ze względu na mniejsze i zaokrąglone w niektórych miejscach reflektory. Charakterystyczny, szeroki grill oczywiście pozostał. Z tyłu znajdziemy natomiast lampy umieszczone pod szybą, a nie na wysokości słupków (tak jak to było dotychczas). Warto dodać, że gama Fiesty obejmie wersje 3-, 5-drzwiowe, ST-Line, Vignale oraz Active. Ta ostatnia jest zupełną nowością. Wyróżniają ją dodatkowe osłony, relingi i detale mające dodać sylwetce nieco uterenowionego charakteru.

ford_fiesta_2017_11

Z kolei prawdziwą rewolucję znajdziemy we wnętrzu. Kokpit ma zupełnie nowy design. Znacznie nowocześniejszy i ciekawszy dla oczu. Co więcej, już pierwsze spojrzenie pozwala przypuszczać, że jest znacznie łatwiejszy w obsłudze dzięki lepszemu rozmieszczeniu przycisków. Rolę centrum dowodzenia pełni dotykowy ekran multimedialny umieszczony na szczycie konsoli centralnej. Warto dodać, że materiały oraz ich spasowanie również powinny zyskać na jakości i staranności. Jeśli chodzi o wyposażenie to w aucie będą mogły się znaleźć takie elementy jak: asystent parkowania, kamery monitorujące obszar wokół karoserii, systemy zapobiegające kolizjom, zjechania z pasa ruchu i rozpoznawania znaków, a także asystent wykrywający pieszych w odległości do 130 metrów. Co więcej, na pokładzie będą mogły się znaleźć rozbudowane multimedia SYNC 3 z zestawem audio Bang & Olufsen o mocy 675 W czy panoramiczny dach.

ford_fiesta_2017_3

Gama jednostek napędowych obejmie benzyniaka wolnossącego o pojemności 1,1 litra (75 i 85 KM), uturbionego o pojemności 1 litra (100, 125 i 140 KM) oraz 1,5-litrowego diesla (85 i 120 KM). W niedalekiej przyszłości powinien dołączyć topowy silnik benzynowy przekraczający 200 KM, który zagości pod maską wersji ST. Auto powinno trafić na rynek wiosną przyszłego roku.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pierwsze Bugatti Chiron rozbite

Wkurzony kierowca ukarał YouTubera