w ,

Nowe Infiniti QX50 – debiut wyjątkowego silnika

Ostatnio pokazywałem Wam przedpremierowo, jak wygląda nowa generacja Infiniti QX50. Teraz, poza pełną galerią, mam dla Was informacje na temat jednostki napędowej, która debiutuje wraz z tym modelem.

Poznajcie VC-Turbo, czyli 2-litrowy silnik benzynowy o zmiennym stopniu sprężania – od 8:1 do 14:1. Takie efekty są możliwe dzięki zastosowaniu specjalnych dźwigni zmieniających skok tłoka. To pierwsza tego typu seryjna konstrukcja na rynku. Jak można się domyślać, praca układu dostosowywana jest automatycznie.  Warto wspomnieć także o wysokiej sprawności cieplnej sięgającej 40 procent. To wszystko sprawia, że w konkretnych sytuacjach jednostka może być maksymalnie oszczędna lub umożliwiać bardzo dobre osiągi.

Przejdźmy jednak do liczb, które powiedzą nieco więcej… Nowoczesny benzyniak oferuje 268 KM i 380 Nm. Cały potencjał może trafiać na przednią lub obie osie dzięki uprzejmości bezstopniowej przekładni CVT. Przyspieszenie do setki, w zależności od wersji, waha się od 6,3 do 6,7 sekundy. Zapowiada się więc interesująco.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Alfa Romeo wraca do F1 – już od następnego sezonu!

Robert Kubica – podsumowanie dwóch dni testów