Nowe auto za 90 000 zł - Top 10 (2017) - NaMasce

Nowe auto za 90 000 zł – Top 10 (2017)

0

Przyszedł czas na kolejne subiektywne zestawienie Top 10, w którym prezentuję Wam propozycje za konkretną kwotę. Tym razem kręcimy się wokół 90 tysięcy złotych. Taka wartość pozwala dość szerokie możliwości. Spojrzałem przychylnym okiem na panujące trendy i wrzuciłem do zestawienia sporą liczbę „aut dla aktywnych”. Oczywiście nie zabrakło także sztandarowych propozycji, by każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

1. Skoda Karoq
Zaczynamy od czeskiej nowości. Karoq to następca Yeti, co oznacza, że w gamie Skody plasuje się pod modelem Kodiaq. Założona wartość pozwala na obracanie się wokół wersji podstawowej, która ma pod maską 115-konny silnik TSI o pojemności 1 litra współpracujący z 6-biegową przekładnią manualną. Cena? 87 900 zł. Do bazowego wyposażenia (m.in.: czujniki zmierzchu/deszczu, alarm, elektryczne szyby przód/tył, tylne czujniki parkowania, elektryczne lusterka, klimatyzacja automatyczna, 6,5-calowy ekran multimedialny, wielofunkcyjna kierownica, tempomat) można jeszcze dokupić pakiet Comfort za 1900 zł, który obejmuje m.in.: 8-calowy ekran multimedialny, przednie czujniki parkowania, mocniej przyciemnione szyby i system bezkluczykowy.

2. Renault Megane
Francuski kompakt jest jednym z najlepiej narysowanych aut w swojej klasie. Co równie ważne, dobrze spisuje się podczas jazdy (komunikatywny układ kierowniczy). Nie ma może tak modnej sylwetki, jak crossover, ale za to pozwala na lepszą konfigurację za podobne pieniądze. Dokładnie 91 900 zł wystarczy na bogatą wersję Bose, którą uzupełnią 110-konny diesel i 6-biegowy manual. Na liście wyposażenia znajdują się takie elementy, jak: komplet poduszek, komputer pokładowy, elektryczne szyby i lusterka, 7-calowy ekran dotykowy, system Multi-Sense (tryby jazdy), dostęp bezkluczykowy, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, audio firmy Bose i pół-(eko)skórzana tapicerka.

3. Peugeot 3008
Kompaktowy SUV-ów otrzymał tytuł Car Of The Year, czyli został doceniony przez międzynarodowe jury. Nie zawsze zgadzam się z werdyktami, ale tym razem przybijam „piątkę”. Francuskie auto zostało bowiem dopracowane zarówno pod względem stylistycznym, jak i jakościowym oraz technologicznym. W tym przypadku nie mamy dużego pola manewru. Za 89 900 zł otrzymujemy bazowy egzemplarz ze 130-konną jednostką, która współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną. Wyposażenie podstawowe obejmuje m.in.: pełen pakiet poduszek powietrznych, centralny zamek, mocowania ISOFIX, systemy monitorowania pasa ruchu i ograniczeń prędkości, tempomat, wirtualne zegary, wielofunkcyjną kierownicę, klimatyzację, elektryczne szyby i lusterka, radioodtwarzacz CD z MP3, 6 głośnikami, systemem Bluetooth i gniazdem USB.

4. Honda Civic 4d
Japoński sedan reprezentujący segment C to ciekawa propozycja. Warto dodać, że wyróżnia się przestronnym wnętrzem i dopracowanym układem jezdnym. Za 90 400 zł można kupić wersję podstawową, co pod względem silnikowym nie oznacza niedostatku. Oferta obejmuje bowiem tylko jedną propozycję – 1,5-litrowego benzyniaka z rodziny VTEC Turbo, który generuje 182 KM. W bazowym wariancie współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną. Już w podstawie (Comfort) klient otrzymuje m.in.: 16-calowe felgi aluminiowe, pakiet poduszek, systemy wspomagania ruszania pod górę, ostrzegania o awaryjnym hamowaniu, monitorowania ciśnienia w oponach, utrzymywania pasa ruchu, zapobieganiu zjeżdżania z pasa ruchu i rozpoznawania znaków drogowych, kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny, sustem ECON, klimatyzację automatyczną, elektryczne szyby i lusterka, radioodtwarzacz z 5-calowym ekranem 8 głośnikami i gniazdem USB, a także czujnik zmroku.

5. Opel Crossland
Nowość wśród miejskich crossoverów. Propozycja Opla została stworzona przy współpracy z francuskim koncernem, do którego teraz należy. Mimo tego, ma swój charakter, który można dostrzec zarówno z zewnątrz, jak i we wnętrzu. Za 85 500 zł otrzymujemy topową sztukę ze 120-konnym dieslem i 6-przełożeniowym manualem. Wyposażenie? Elite (najwyższe) obejmujące m.in.: tempomat, komputer pokładowy, przednią kamerę, centralny zamek, elektryczne szyby i lusterka, system Opel OnStar, klimatyzację dwustrefową, 7-calowy ekran dotykowy, czujniki deszczu, 16-calowe felgi, skórzaną kierownicę i światła ledowe do jazdy dziennej. Za pozostałe pieniądze można dokupić przednie fotele AGR z 8-kierunkową regulacją (2500 zł) i okno dachowe z przesłoną słoneczną (3500 zł).

6. SEAT Leon ST
Hiszpańskie, kompaktowe kombi jest już na tyle doświadczone rynkowo, że ostatnio przeszło lifting. To jednak pozwala na nieco większość pewność przy zakupie – auto od lat zbiera pochlebne opinie, nie tylko fanów grupy VW. Zdecydowałem się na wersję ST (kombi), by urozmaicić Top 10. Za 93 900 zł można zostać posiadaczem topowej wersji FR ze 150-konnym benzyniakiem i 6-biegową skrzynią manualną. W tej cenie klient otrzymuje m.in.: tempomat, 7 poduszek, ISOFIX, system kontroli ciśnienia w ogumieniu, automatyczną klimatyzację dwustrefową, komputer pokładowy, czujniki deszczu/zmierzchu, elektryczne szyby i lusterka, centralny zamek, system trybów jazdy, 8-calowy ekran dotykowy z 8-głośnikami, systemem Bluetooth, złączami USB i AUX oraz funkcją rozpoznawania mowy.

7. Volkswagen T-Roc
Zupełna nowość niemieckiej marki. Pojawiają się już głosy, że T-Roc przejmie wielu klientów Golfa, bo oferuje podobny poziom zaawansowania technologicznego, a wygląda znacznie modniej. Dokładnie 89 890 zł wystarczy na kompromisową wersją Advance, którą uzupełnią 1,5-litrowy, 150-konny silnik benzynowy i 6-biegowa skrzynia manualna. Wyposażenie obejmuje m.in.: relingi dachowe, światła LED do jazdy dziennej, wielofunkcyjną, skórzaną kierownicę, asystentów podjazdu, wykrywania pieszych, aktywnej ochrony pasażerów, ruszania na wzniesieniu i utrzymywania pas ruchu, aktywny tempomat, ISOFIX, centralny zamek, system radiowy z 6 głośnikami oraz gniazdami AUX i USB, komputer pokładowy i klimatyzację.

8. DS 4
Jedyna propozycja premium w tym zestawieniu. DS jest francuską marką należącą do koncernu PSA. „Czwórka” to oferta dla tych, którzy szukają alternatywy dla Serii 1, Klasy A oraz A3. Na tle rywali ten model wyróżnia się ceną. Można go mieć już za 87 900 zł. W tej cenie klient otrzymuje bazowy egzemplarz ze 130-konną jednostką benzynową współpracującą z 6-biegową przekładnią manualną – dokładnie to samo zestawienie mamy pod maską wspomnianego wyżej 3008. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in.: automatyczną klimatyzację dwustrefową, elektryczne szyby i lusterka, czujniki zmierzchu, deszczu, ciśnienia w ogumieniu i parkowania, 16-calowe felgi, reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, radio CD/MP3, pakiet poduszek powietrznych oraz wspomaganie ruszania na wzniesieniu.

9. Toyota C-HR
Japoński model bardzo późno dołączył do grona miejskich crossoverów, ale warto było czekać. Bez wątpienia to jedna z najbardziej udanych stylistycznie Toyot ostatnich lat. Klienci marki oczekiwali właśnie takiego modelu, co zresztą potwierdza wysoka sprzedaż w Europie. Za 91 900 zł można zdecydować się na zakup egzemplarza z silnikiem 1.2 Turbo  (116 KM) i 6-biegową skrzynią manualną. Wersja wyposażenia? Premium, czyli „środkowa”, która obejmuje m.in.: 17-calowe felgi aluminiowe, czujniki zmierzchu i deszczu, elektryczne szyby i lusterka, systemy ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i awaryjnego hamowania (z wykrywaniem pieszych), rozpoznawanie znaków drogowych, aktywny tempomat, światła dzienne w technologii LED, kamerę cofania, wielofunkcyjną, skórzaną kierownicę, klimatyzację automatyczną (dwie strefy), sportowe fotele, centralny zamek, 8-calowy ekran dotykowy z systemem multimedialnym Toyota Touch 2, 6 głośnikami, portem USB i systemem Bluetooth, 7 poduszek i sygnalizację niezapiętych pasów.

10. Hyundai i40
Listę zamyka koreański model. Podobnie jak Leon, ma już kilka lat na karku, ale wciąż może stanowić naprawdę ciekawą alternatywę dla wyżej wymienionych modeli. Oferuje bowiem najwięcej „dorosłości” w całej stawce, bo należy do segmentu D. Poza tym atrakcyjnie wygląda i oferuje bardzo przyzwoity komfort podróżowania. 91 100 zł wystarczy na bazową wersję Classic, którą uzupełni topowy, 165-konny benzyniak 2.0 GDI współpracujący z przekładnią automatyczną. W tej cenie klient otrzymuje także: asystentów ruszania pod górę, hamowania i ostrzegania o awaryjnym hamowaniu, system ISOFIX, elektryczne szyby i lusterka, klimatyzację, skórzane kierownicę i gałkę drążka zmiany biegów, komputer pokładowy oraz radio z 6 głośnikami, złączami AUX i USB.

Udostępnij.

O autorze

Wojciech Krzemiński

Mówią, że dziennikarz motoryzacyjny.

Skomentuj artykuł