w

Nowa Fabia

Dziś z ręką na sercu możemy przyznać jedno: zaprezentowana w 1999 Skoda Fabia była swego rodzaju zapowiedzią istotnych zmian, jakie na przestrzeni lat zajdą u tego czeskiego producenta. Wyglądała dużo bardziej świeżo, ponadto – pomimo bycia reprezentantem zaledwie segmentu B – klientom dano do wyboru szeroki zakres jednostek napędowych, włączając w to diesle o niewielkiej pojemności (1,4 litra, 70 KM). Aby przyciągnąć kolejnych klientów, Skoda zdecydowała się na trzy wersje nadwoziowe: hatchback, kombi, sedan.

 

W 2007 zadebiutowała druga generacja Fabii. To samochód, który powstał w duchu najnowszych zmian, wyznaczanych wówczas wciąż przez model Roomster (2001). Najsłabszy silnik benzynowy miał taką samą pojemność, co najsłabszy diesel (1,2 litra), aczkolwiek ?benzyniak? w przeciwieństwie do wysokoprężnego bliźniaka generował 75 KM, o 15 więcej. Najsilniejsze silniki odpowiadały za 105 KM, co jest wystarczającą mocą w przypadku aut małolitrażowych, które nie mają sportowych ambicji.

 

Teraz z kolei, korzystając z okazji, Skoda zapowiada trzecią generację modelu. Jej debiut przypadnie na rok 2014. A co to za okazja? Ogłoszono, że sprzedano półtora miliona egzemplarzy Fabii II. To naprawdę dobry wynik.

 

Autor: Miłosz Bagiński
Źródło: Carscoops

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Volkswagen Milano Taxi Concept

Volkswagen Cross Up! wyceniony