Nissan postanowił odświeżyć paletę jednostek napędowych w swojej przedstawicielce segmentu B. Nowości są dwie i obie mają po 3 cylindry.
Pierwsza z nich to 1-litrowa konstrukcja IG-T generująca 100 KM i 150 Nm. Zastąpi ona motor o pojemności 0,9 litra, który miał mniejszy potencjał o 10 KM i 10 Nm. Różnica nie jest więc duża, ale nowy silnik ma oferować wyższą kulturę pracy, a także niższe zużycie paliwa i taką też emisję C02. Może z nim współpracować 5-biegowy manual lub bezstopniowa przekładnia CVT XTRONIC. Przyspieszenie do setki zajmuje w tym przypadku niecałe 11 sekund.
Kolejną nowością jest silnik 1.0 DIG-T oferujący 115 KM i 180 Nm (przy 1750 obr./min.). Nie jest to ta sama jednostka, co powyższa, tyle że z większą mocą. Tę konstrukcję tworzono równocześnie do 1.3 DIG-T (TCe) znanej także z Renault, Dacii i Mercedesa. To tak naprawdę jej zmniejszona wersja – o jeden cylinder. Jest zintegrowana z 6-biegową przekładnią manualną o sportowej charakterystyce. W takim konfigu auto osiąga setkę w 9,9 sekundy. Najmocniejsza Micra będzie dostępna w wersji N-Sport, którą charakteryzują także obniżone zawieszenie (o 10 mm) i układ kierowniczy ze skróconym przełożeniem. Nie zabrakło też dodatków stylistycznych podkreślających wyjątkowość tej odmiany. Debiut rynkowy powinien nastąpić w tej połowie roku.