w

Nissan Micra – nowe jednostki i wersja N-Sport

Nissan postanowił odświeżyć paletę jednostek napędowych w swojej przedstawicielce segmentu B. Nowości są dwie i obie mają po 3 cylindry.

 


Pierwsza z nich to 1-litrowa konstrukcja IG-T generująca 100 KM i 150 Nm. Zastąpi ona motor o pojemności 0,9 litra, który miał mniejszy potencjał o 10 KM i 10 Nm. Różnica nie jest więc duża, ale nowy silnik ma oferować wyższą kulturę pracy, a także niższe zużycie paliwa i taką też emisję C02. Może z nim współpracować 5-biegowy manual lub bezstopniowa przekładnia CVT XTRONIC. Przyspieszenie do setki zajmuje w tym przypadku niecałe 11 sekund.

Kolejną nowością jest silnik 1.0 DIG-T oferujący 115 KM i 180 Nm (przy 1750 obr./min.). Nie jest to ta sama jednostka, co powyższa, tyle że z większą mocą. Tę konstrukcję tworzono równocześnie do 1.3 DIG-T (TCe) znanej także z Renault, Dacii i Mercedesa. To tak naprawdę jej zmniejszona wersja – o jeden cylinder. Jest zintegrowana z 6-biegową przekładnią manualną o sportowej charakterystyce. W takim konfigu auto osiąga setkę w 9,9 sekundy. Najmocniejsza Micra będzie dostępna w wersji N-Sport, którą charakteryzują także obniżone zawieszenie (o 10 mm) i układ kierowniczy ze skróconym przełożeniem. Nie zabrakło też dodatków stylistycznych podkreślających wyjątkowość tej odmiany. Debiut rynkowy powinien nastąpić w tej połowie roku.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Renault Clio V w pełnej okazałości

Honda HR-V Sport – ile kosztuje w Polsce?