Model może trafić do produkcji już w 2020 roku.
Walka mająca na celu obniżenie emisji szkodliwych związków do atmosfery poza „osobówkami” dotyka również samochody ciężarowe i autobusy. Jednak do tej pory wiele technologii stosowanych w popularnych samochodach z wielu względów nie miało szans na powodzenie w większych pojazdach. Najnowsza propozycja Mercedesa ma szansę na zmianę tego trendu. W pełni elektryczny Urban eTruck należy do kategorii ciężkich ciągników siodłowych, a jego dopuszczalna masa własna sięga 26 ton. Z uwagi na 200 kilometrowy zasięg naturalnie nie nadaje się do transportu międzynarodowego, ale może dobrze sprawdzić się m.in w roli śmieciarki czy w innych operacjach komercyjnych na terenie miast. Zasilanie zapewniane jest przez zestaw baterii litowo-jonowych, silniki elektryczne umieszczono w piastach kół drugiej osi. Czy Mercedesowi uda się zrealizować ambitne plany? Na odpowiedz musimy jeszcze poczekać.
Źródło: Motor1