Mercedes-AMG GLA 45 2020 oficjalnie | NaMasce

Mercedes-AMG GLA 45 2020 oficjalnie

0

Druga generacja sportowej wersji kompaktowego SUV-a Mercedesa wjeżdża na salony. Oto AMG GLA 45 bez najmniejszych tajemnic.

Mercedes-AMG GLA 45 2020

Mercedes-AMG GLA 45 2020 – stylistyka

Po raz kolejny projektanci niemieckiej marki nie poszli na łatwiznę. Samochód wydaje się zwarty i bardzo muskularny zarazem. Ma przeprojektowane zderzaki, dokładki progowe, tylny spojler nad szybą, dyfuzor, cztery końcówki wydechu, grill z nową kratownicą, unikatowe felgi wieloramienne i czarne wstawki. Trzeba przyznać, że robi wrażenie, szczególnie w szarym macie.

Mercedes-AMG GLA 45 2020

Mercedes-AMG GLA 45 2020 – wnętrze

W kabinie panuje ład i nowoczesny porządek znany z klasy A – kokpit został praktycznie w pełni przejęty. To oznacza cyfrowe wskaźniki i dotykowy ekran multimedialny umieszczone w jednej ramce biegnącej przez pół długości podszybia. Nie zabrakło oczywiście systemu MBUX zintegrowanego z funkcjami życiowymi pojazdu. Fotele? Oczywiście sportowe, półkubełkowe. Można też liczyć na wstawki z włókna węglowego i sportową kierownicę.

Mercedes-AMG GLA 45 2020

Mercedes-AMG GLA 45 2020 – dane techniczne

Najciekawiej jest jednak pod maską. Mieszka tam dwulitrowa, doładowana jednostka oferowana w dwóch wersjach: 387-konnej (480 Nm) i 421-konnej (S, 500 Nm). W obu przypadkach za przenoszenie mocy na obie osie (4MATIC+) odpowiada dwusprzęgłowa, 8-biegowa przekładnia automatyczna SPEEDSHIFT DCT 8G. W zależności od wersji, auto osiąga pierwszą setkę w 4,3-4,4 sekundy i rozpędza się do 250-270 km/h.

Warto dodać, że inżynierowie postawili na zawieszenie w specyfikacji AMG zapewniające właściwą stabilność w zakrętach i akceptowalny komfort na drogach publicznych. Gwoli ścisłości dodajmy, że z przodu znajdują się kolumny MacPhersona, a z tyłu – układ wielowahaczowy. Za wytracanie prędkości odpowiada natomiast układ hamulcowy z 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 1-tłoczkowymi z tyłu. Wielkość tarcz to odpowiednio 350 x 35 mm oraz 330 x 22 mm. Z kolei za prowadzenie odpowiada elektromechaniczny układ kierowniczy z przekładnią o zmiennym przełożeniu (dwa tryby pracy: sportowy i relaksacyjny).

Udostępnij.

O autorze

Wojciech Krzemiński

Skomentuj artykuł