Mazda idzie za ciosem. Chwilę po premierze CX-30, przedstawia już oferty rynkowe tego modelu. Nie inaczej jest w przypadku Polski.
Prezentowany SUV wypełni przestrzeń pod CX-5. Wyróżnia go bardzo przyjemna stylistyka – mocno nawiązująca do najnowszej „Trójki” (co świetnie uwydatnia zarówno przednie, jak i tylne oświetlenie). Tu mamy jednak uterenowione dodatki, wśród których prym wiodą osłony chroniące dolne partie karoserii.
Podobne nawiązania znajdziemy także we wnętrzu. To oznacza minimalistyczny, ale bardzo ergonomiczny kokpit wykonany z porządnych materiałów. Jeżeli chodzi o przestrzeń w obu rzędach, cztery dorosłe osoby powinny zmieścić się bez najmniejszych problemów.
Przejdźmy teraz do cennika. bazowa sztuka CX-30 kosztuje 101 900 zł. Nie jest to niska kwota, ale Mazda oferuje od razu bardzo przyzwoity standard wyposażenia (zrezygnowano z chwytów marketingowych pod postacią „gołych” wersji, bo bardzo niewielki procent klientów je wybierał). Pod maską egzemplarza otwierającego ofertę znajdziemy 120-konny silnik SKYACTIV-G współpracujący z 6-biegową przekładnią manualną. Z drugiej strony znajdziemy topową wersję Enso, którą uzupełnia zupełnie nowy silnik SKYACTIV-X (180 KM) współpracujący z 6-biegowym automatem przekazującym moc na obie osie. Cena? 159 900 zł. Tak wygląda cennik w pełnej okazałości:
Kai Kanjo Hikari Enso
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT 101 900 zł 108 900 zł 119 900 zł –
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT 109 900 zł 116 900 zł 127 900 zł –
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6MT 4×4 – 118 900 zł 129 900 zł –
2.0 SKYACTIV-G 122 KM 6AT 4×4 – 126 900 zł 137 900 zł –
2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6MT – 120 900 zł 131 900 zł 141 900 zł
2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6AT – 128 900 zł 139 900 zł 149 900 zł
2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6MT 4×4 – 130 900 zł 141 900 zł 151 900 zł
2.0 SKYACTIV-X 180 KM 6AT 4×4 – 138 900 zł 149 900 zł 159 900 zł
Patrząc na wnętrze to zdecydował bym sie raczej na rextona, gdzie jest ono tak dobre jak w klasie premium, a cena podobna.