w

Lexus ES 2018 oficjalnie

Japońska marka premium oficjalnie zaprezentowała następcę GS-a. Czym wyróżnia się nowy sedan klasy premium?

Już na wstępie należy zaznaczyć, że pierwsza generacja tego modelu została zaprezentowana w 1989 roku i zdobywała popularność przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Teraz najnowsze wcielenie trafia do Europy. Co ważne, pod względem stylistycznym nawiązuje do LS-a, a to oznacza, że możemy liczyć na połączenie futuryzmu z klasyką. Jeśli chodzi o wymiary, to ES w porównaniu do poprzednika jest o 95 mm dłuższy.

We wnętrzu znajdziemy natomiast ciekawy kokpit, którego konsola centralna przypomina nieco tę z najnowszych Toyot (charakterystyczny panel klimatyzacji, odstający ekran multimedialny w lakierowanej na czarno ramce). Analogowe zegary zastąpił oczywiście wyświetlacz. Fajnie prezentują się także minimalistyczne klamki i wielofunkcyjna z grubym wieńcem. Trudno przez zdjęcia ocenić materiały wykończeniowe, ale w tej dziedzinie Lexus nigdy nie pozostawiał nic do życzenia, dlatego nie mam najmniejszych obaw.

Póki co wiemy o jednej wersji silnikowej. To ES 300h, która ma pod maską 2,5-litrowego benzyniaka współpracującego z „elektrycznością”. Łączna moc hybrydowego zestawu to 218 KM. Co ciekawe, cały potencjał jest przekazywany na oś przednią. Mam nadzieję, że oferta zostanie wkrótce uzupełniona mocniejszymi wariantami – po to, by klient miał wybór, a sam Lexus był konkurencyjny w dość trudnym segmencie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hyundai i20 – lifting

Toyota Yaris GRMN – przyspieszenie do 160 km/h (Video)