w

Kawasaki uzupełnia gamę serii MX na 2014 o nowy model KX85

Po ostatniej zapowiedzi nowości na rok 2014: KX250F i KX450F, Kawasaki przedstawia teraz pozostałe maszyny ze swojej oferty pojazdów serii MX na nadchodzący sezon. Dzięki nieprzerwanemu pasmu zwycięstw Ryana Villopoto w serii AMA Supercross oraz imponującym wygranym i licznym miejscom na podium na światowej scenie MX1 i MX2, zainteresowanie wyścigowymi modelami w kolorze limonkowej zieleni jest ogromne i ciągle rośnie.

 

Jako pierwszy model w tej klasie, posiadający fabrycznie opracowaną kontrolę startu, nowy KX250F został przeznaczony do tego, aby wprowadzić klasę MX2 na wyższy poziom, zarówno w lokalnych wyścigach jak i zawodach na całym świecie. Łącząc w sobie nowy wygląd, który odzwierciedla czyste linie nowego KX450F, maszyna klasy MX2 dodatkowo skorzystała z takich udoskonaleń technicznych, jak ulepszone ustawienia przedniego widelca o rozdzielonych funkcjach oraz tylnego zawieszenia Uni-Trak.

 

Dla lidera tej gamy, modelu KX450F, kontrola startu również jest kluczową właściwością, której Villopoto oraz inni zawodnicy zawdzięczają wiele swoich ?hole-shotów? w minionym sezonie. Tak jak w modelu KX250F, wtyczka tuningowa ?plug-and-play?, zawierająca opcje tuningu dla miękkich, średnich i twardych torów, również w maszynie z silnikiem 450cc umożliwia ona kierowcy dostrojenie ECU oraz studiowanie godzin informacji na temat jazdy za pomocą opcjonalnego zestawu do kalibracji FI.

 

Dla młodszych kierowców, oprócz ulepszonej grafiki w modelu dla początkujących KX65, dobrą nowiną jest radykalnie unowocześniony KX85, który specjalnie na nowy sezon przeszedł poważne zmiany w kwestii osiągów. Dostępna zarówno w wersji z małymi jak i dużymi kołami, ta doskonała, 2-suwowa młodzieżowa maszyna może się pochwalić 20% zwiększeniem mocy maksymalnej, najnowocześniejszą stylistyką oraz praktycznym pakietem dla kierowcy, umożliwiającym sterowanie ergonomią z wbudowanymi opcjami regulacji na wyposażeniu standardowym w wersji na rok 2014.

 

Spośród wielu innowacyjnych właściwości znajdują się zmiany w chłodzonym cieczą silniku KX85, które zmniejszają tarcie i uwalniają zarówno większą moc jak i wyższy moment obrotowy, pozwalając na uzyskanie lepszych czasów okrążeń, większe możliwości ?hole-shotowe? i oczywiście oferując większy potencjał zwycięstwa. Ulepszenia w specyfikacji oraz możliwościach regulacji zawieszenia i nowoczesna stylistyka sprawiają, że nowy KX85 prezentuje zaawansowany wygląd i osiągi, za które pokochają go fani Team Green.

 

Mówiąc o nowej gamie, Kierownik Planowania Wyścigów dla Kawasaki Motors Europe, Steve Guttridge podkreślił zarówno dziedzictwo gamy motocross oraz strukturalne podejście, które sprawia, że Kawasaki KX jest ?Drabiną Możliwości?.

 

Ten rok wyznacza 40-lecie od momentu pojawienia się pierwszych maszyn KX i nie ma lepszego sposobu na świętowanie, niż za pomocą jednego z naszych najlepszych produktów. Nasza gama dla dorosłych kierowców jest słusznie uważana za wyznacznik w świecie motocross dla entuzjastów i profesjonalistów. Teraz, dzięki pojawieniu się gruntownie ulepszonego KX85 oraz dzielnego KX65 dla początkujących, kierowcy mogą rozpocząć i kontynuować swoją motocyklową karierę na zielonych maszynach, korzystając z wyjątkowej technologii wyścigowej, doskonałych osiągów i przepełnionego zwycięstwami dziedzictwa Team Green od Kawasaki.

 

Źródło: informacja prasowa, Kawasaki

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź
  1. Po czasie od siebie mogę dodać, że wszystkie motocykle z tej serii są bardzo wygodne w eksploatacji. Jako, że zajmuję się bardziej obsługą techniczną motocykli niż samo jazdą zawsze zwracam na to uwagę. Klienci z KXami są zawsze u mnie mile widziani bo demontaż zawieszenia jest łatwy, szybki i nie sprawia problemów tak jak w niektórych modelach konkurencji. Mogę szczerze polecić tę linię właściwie może bardziej dla początkujacych i średnio zaawansowanych riderów.
    Chciałem jeszcze polecić mój blog o tematyce motocrossowej. Zapraszam zainteresowanych: http://www.szukiel.eu/blog/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czwarte z rzędu zwycięstwo motocyklistów Hondy

BMW X5 Lumma Design