Hyundai IONIQ to świetna alternatywa dla Toyoty Prius. Auto dysponuje technologią hybrydową, ale wcale nie oznacza to męczącej, bezstopniowej skrzyni. Koreańscy inżynierowie zastosowali bowiem kulturalny, dwusprzęgłowy automat.
Teraz debiutuje wersja elektryczna tego modelu, która jest jeszcze bardziej nowoczesną propozycją. Silnik elektryczny generuje 120 KM i 295 Nm momentu dostępnego w pełnym zakresie obrotów. Nowe akumulatory pozwalają natomiast na 250 km jazdy na jednym ładowaniu. Jeśli już o nich mowa, to warto dodać, że napełnianie trwa od 30 minut do 12 godzin – w zależności od źródła ładowania. Ile kosztuje elektryczny IONIQ? Podstawowy egzemplarz to wydatek 149 900 zł (wersja Premium). Bogatszy wariant, czyli Platinum to natomiast koszt 165 500 zł. Nie są to małe kwoty, ale ta technologia jest jeszcze kosztowna w produkcji. Warto jednak dodać, że IONIQ dostępny jest z 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów, 8-letnią ochroną assistance i 8-letnią ochroną baterii.