Francuzi mają powody do zadowolenia. Kolejny rok okazał się bardzo udany dla ich gam modelowych.
Sprzedaż Grupy Renault z uwzględnieniem marek Jinbei i Huasong, które są objęte konsolidacją od 1 stycznia 2018 roku, wzrosła o 3,2%. Przy uwzględnieniu zakresu konsolidacji z 2017 roku, sprzedaż Grupy odnotowała spadek o 1,2%, podczas gdy cały rynek zniżkował o 0,3%. W Europie sprzedaż Grupy utrzymuje się na stabilnym poziomie (+0,5%). Grupa kontynuuje realizację planu Drive the Future i rozwija sprzedaż na rynkach pozaeuropejskich. Obecnie stanowią one 50,6% sprzedaży Grupy w porównaniu do 49,2% w 2017 roku, m.in. dzięki markom Jinbei i Huasong.
W segmencie samochodów elektrycznych sprzedaż marki Renault wzrosła w ciągu roku o 36,6% z wyraźnym przyspieszeniem w drugim półroczu (+62,1%). Marka jest liderem w Europie z 22,2% udziału w rynku. W segmencie lekkich samochodów dostawczych sprzedaż Grupy wzrosła o 33,7% (619 229 samochodów). Wzrost sprzedaży bez uwzględnienia marek Jinbei i Huasong wyniósł 0,9%. Sprzedano 467 042 samochody.
Renault przewiduje lekki wzrost sprzedaży w 2019 roku, z przyspieszeniem w drugim półroczu dzięki wprowadzeniu nowych modeli na rynkach pozaeuropejskich oraz debiutowi Nowego Clio, flagowego modelu Grupy w Europie. Jego premiera odbędzie się na Salonie Samochodowym w Genewie.
Źródło: Renault