w

Genewa 2018: Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe

Doczekaliśmy się. Mercedes ujawnił swoje flagowe, czterodrzwiowe coupe, które w pełni zasługuje na trzy legendarne litery – AMG.

Nowy model niemieckiej marki jest po prostu piękny. Największe wrażenie robi jego elegancka, niezwykle spójna sylwetka z długą maską i wyraźnie opadającą linią dachu. Pas przedni tworzą świetnie narysowane reflektory, szeroki grill i sportowy zderzak. Z tyłu dominują natomiast długie lampy, mocno pochylona szyba i  kilka obłości. Warto dodać, że karoseria została wyposażona w aktywne elementy aerodynamiczne poprawiające stabilność pojazdu podczas jazdy.

Wnętrze to natomiast mieszanka klocków znanych z pozostałych modeli Mercedesa. Górna część kokpitu pochodzi z S- i E-klasy, natomiast tunel środkowy to odświeżone wydanie tego, który znany jest z AMG GT (nowością są dotykowe przyciski). W kabinie zmieszczą się bez problemu cztery dorosłe osoby. Z tyłu najwygodniej będzie osobom do 180 centymetrów wzrostu ze względu na wspomniany wcześniej mocno opadający dach. Należy przy tym zaznaczyć, że drugi rząd może zawierać dwa osobne miejsca lub 3-osobową kanapę. Co ważne, bagażnik oferuje przyzwoitą pojemność – 395 litrów. Po złożeniu tylnych oparć jego możliwości rosną do 1324 litrów.

Wyposażenie jest oczywiście bardzo bogate. Pełna elektryka, technologiczna ekranizacja i długa lista pakietów wpływających na komfort i bezpieczeństwo nie powinny nikogo dziwić. Można także liczyć na świetne materiały, które zostały bardzo starannie spasowane. Nie bez znaczenia jest również dbałość o detale, o której zapomina wielu producentów.

Mercedes-AMG GT 53 4MATIC+

Bazowy silnik AMG GT 4-Door Coupe ma 6 cylindrów i 3 litry pojemności. Jest on uzupełniony turbosprężarką i kompresorem. Co ciekawe, wspiera go alternator więc mamy do czynienia z tzw. mild hybrid (miękką hybrydą). Moc jednostki to 435 KM (przy 6100 obr./min.) i 520 Nm. Funkcja EQ Boost może dodatkowo wykrzesać 250 Nm. Cały potencjał trafia na obie osie za pośrednictwem 9-biegowej przekładni AMG SPEEDSHIFT TCT. W takiej konfiguracji auto osiąga pierwszą setkę w 4,5 sekundy i rozpędza się do 285 km/h. Gwoli ścisłości dodam, że auto waży 2045 kg.

 

Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+

Dla osób szukających jeszcze mocniejszych wrażeń przygotowano 4-litrowe V8 biturbo, które znane jest z wielu innych topowych modeli. W tym aucie może ono oferować 585 KM (5500-6500 obr./min.) i 800 Nm (2350-5000 obr./min.). Z silnikiem współpracuje przekładania AMG SPEEDSHIFT MCT – również o 9 przełożeniach. Ważący 2100 kg Mercedes osiąga pierwszą setkę w 3,4 sekundy i rozpędza się do 310 km/h.

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+

Literka „S” w nazwie modelu zmienia całkiem sporo. Co prawda mamy pod maską tego samego 4-litrowca, ale wzmocnionego do 639 KM i 900 Nm. Poza zaawansowaną skrzynią i napędem o zmiennym rozdziale, elegancki sportowiec został wyposażony w tryb Drift. Nikomu nie trzeba pewnie wyjaśniać, do czego służy… W takim zestawieniu samochód przyspiesza do 100 km/h w 3,2 sekundy i osiąga 315 km/h. Warto wspomnieć, że V8 zostało też wyposażone w aktywne odłączanie cylindrów, które pozwala na zaoszczędzenie paliwa podczas spokojnej jazdy.

Skuteczność podczas pokonywania zakrętów mają zapewniać dopracowany, sportowy układ kierowniczy (z progresywnym wspomaganiem), mechanizm różnicowy, wydajne zawieszenie ze zmienną charakterystyką, a także tylna oś skrętna.

Zdjęcia: Mercedes/elszkowski.com

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rosja: Gdy zielone znaczy… stop (Video)

Ciężarówka nie zmieściła się pod wiaduktem (Video)