w

Ford Tourneo Connect z silnikiem 1,0 EcoBoost

Ford nie daje za wygraną – już wkrótce w jego europejskich salonach będziemy mogli obejrzeć minivana jego produkcji, Tourneo Connect. Jaki silnik może pracować pod maską minivana? Ford udowadnia, że taki, jaki napędza chociażby obecną generację Fiesty.

 

EcoBoost generuje moc 100 KM z 1 litra pojemności skokowej. Według producenta spalanie wynosi 5,6 l/100 km. Można jednak zejść poniżej tej wartości, nabywając Tourneo Connect wyposażone w turbodiesla o poj. 1,6 litra, oznaczanego jako Duratorq – ta jednostka wysokoprężna ma spalać 4,6 l/100 km i emitować mniej dwutlenku węgla do atmosfery, w porównaniu z silnikiem benzynowym (120 g/km zamiast 129 g/km).

 

Na szczęście, znajdzie się też coś dla odrobinę bardziej wybrednych, a jednocześnie ceniących środowisko – EcoBoost o pojemnosci identycznej, jak wspomniany turbodiesel, ale generujący moc 150 KM, która przekazywana jest na przednią oś za pomocą sześciostopniowej przekładni, manualnej lub automatycznej.

 

Autor: Miłosz Bagiński
Źródło: Carscoops

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Opel Insignia Country Tourer

Citroen C3 Picasso vs. Ford B-MAX – miejski minivan na dwa sposoby