Polski oddział Forda ujawnił cennik topowej odmiany swojego pick-upa. Ile więc kosztuje słynny Raptor?
Zacznijmy od tego, że pod jego maską pracuje diesel z rodziny EcoBlue. To podwójnie doładowana, dwulitrowa jednostka generująca 213 KM i 500 Nm. Cała moc trafia na obie osie za pośrednictwem 10-biegowej przekładni automatycznej. W takiej konfiguracji, amerykański pick-up waży 2510 kg. Osiągi? Producent ich nie ujawnia, ale sprint do setki powinien trwać ok. 9 sekund. Według oficjalnych danych, średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym to niecałe 11 litrów.
Cena? Raptor występuje tylko z wyżej wymienionym zestawem napędowym i podwójną kabiną. Chętni muszą przygotować 199 050 zł – Jeżeli zrezygnują z opcji dodatkowych, rzecz jasna. W standardzie klient otrzymuje m.in.: pakiet stylistyczny (17-calowe felgi o unikatowym wzorze, inny grill, nakładki progowe, przeprojektowane zderzaki, wzmocnione stopnie, dodatkowe osłony, zaczepy holownicze i relingi), wentylowane tarcze, amortyzatory FOX Pro ze zmienną charakterystyką tłumienia, hak holowniczy, elektroniczną bloadę mechanizmu różnicowego tylnej osi, stalowe osłony silnika i skrzyni rozdzielczej, system trybów jazdy, nawigację, kokpit pokryty skórą z niebieskimi przeszyciami, elektryczne i podgrzewane fotele przednie z unikatową tapicerką i sportową kierownicę.
Ford Ranger Raptor trafi do klientów już w połowie tego roku. Zainteresowani mogą już składać zamówienia.