w

Ford Focus Active oficjalnie

Ford wprowadza do oferty Focusa uterenowioną odmianę. Będzie ona dostępna zarówno w nadwoziu hatchback jak i kombi.

W obu przypadkach charakterystycznymi elementami są przeprojektowane zderzaki i plastikowe osłony biegnąc wokół dolnych krawędzi karoserii. W oczy rzucają się także ciemne relingi i charakterystyczne felgi.

Co ciekawe, nie tylko elementy stylistyczne są tu nowością. Inżynierowie zdecydowali się bowiem na zwiększenie prześwitu (30 mm z przodu i 34 mm z tyłu). Focus Active wyposażony jest w tylne zawieszenie z układem krótkiego i długiego wahacza(SLA). Co więcej, zastosowano tu specjalne amortyzatory sprężyny i stabilizatory.

Każdy kompakt tego producenta ma system wyboru trybów jazdy: Normal, Eco i Sport. W tej odmianie dostępne są także:
– tryb Slippery dostosowujący ustawienia ESC i kontroli trakcji w celu zwiększenia pewności poruszania się po nawierzchniach o ograniczonej przyczepności, takich jak błoto, śnieg i lód. Tryb ten zapewnia redukcję poślizgu kół, w tym również podczas ruszania z miejsca na bardzo śliskiej nawierzchni i zapewnia bardziej stonowaną reakcję na zmiany położenia pedału przyspieszenia;
– tryb Trail, który pomaga utrzymać dynamikę na miękkich nawierzchniach, takich jak piasek; dostosowując działanie ABS umożliwiające większe uślizgi kół, konfiguruje kontrolę trakcji umożliwiając większy poślizg kół, co służy oczyszczaniu bieżnika opon z piasku, śniegu lub błota i zapewnia spokojniejszą reakcję na zmiany położenia pedału przyspieszenia.

W gamie jednostek napędowych znajdują się benzyniaki z rodziny EcoBoost o pojemnościach 1,0 i ,1,5 litra generujące odpowiednio 125, 150 i 182 KM. Wśród diesli znajdziemy silniki EcoBlue oferujące 120 KM (1,5 litra) i 150 KM (2 litry). Konstrukcje do 150 KM współpracują seryjnie 6-biegowym manualem, ale mogą być również wyposażone w 8-biegowy automat (który jest standardem w topowym benzyniaku). Co istotne, można już składać zamówienia u dealerów.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Finaliści Car Of The Year 2019

1000-konne Audi R8 na niemieckiej autostradzie (Video)