Fiat Tipo - Hatchback i Station Wagon wjeżdżają do polskich salonów | NaMasce

Fiat Tipo – Hatchback i Station Wagon wjeżdżają do polskich salonów

0

Od poniedziałku 6 lutego w salonach Fiata rusza sprzedaż nowych wersji nadwoziowych Tipo. Hatchback i SW miały właśnie swoją prasową premierę. Fiat liczy na sukces i trudno się temu dziwić. Czterodrzwiowe Tipo było bowiem jednym z najpopularniejszych kompaktowych sedanów na rynku. Z salonów wyjechało około 3 tys. sztuk. Wynik mógł być jeszcze lepszy, gdyby nie stosunkowo skromny kontyngent przeznaczony dla Polski.

fiat_tipo_sw_2016_3

– Tym razem unikniemy tego błędu – mówił Rafał Grzanecki, menadżer marki Fiat. – W zakładach w Bursie i u kolegów z Fiata zagwarantowaliśmy sobie taki kontyngent, że tym razem nie trzeba będzie czekać na auto. Powiem więcej, każdy kto zdecyduje się na zakup auta już teraz wyjedzie swoim nowym Tipo z salonu.

fiat_tipo_hatchback_2017_2

Wprowadzenie dwóch nowych wersji Tipo jest niezwykle ważne dla włoskiej marki. Oba dopełnią gamę tego modelu, która teraz składa się z trzech odmian nadwoziowych. Fiat Tipo Hatchback ma długość 4,37 m, szerokość 1,79 m i wysokość 1,50 m, natomiast odmiana kombi zyskuje dodatkowo 20 cm na długości, osiągając 4,57 m. Wysokość SW wynosi 1,51 m, dzięki relingom dachowym montowanym w standardzie. Szerokość pozostaje niezmienna.

fiat_tipo_interior_2017_1

Pojemność bagażnika jest najlepsza w swojej kategorii: 440 l dla wersji hatchback i 550 l dla wersji kombi. Dodatkowo, ta w kombi wyróżnia się innowacyjnymi rozwiązaniami, które zwiększają możliwości jej wykorzystania. Tak zwane „Magic Cargo Space” umożliwia ukształtownie komory bagażnika według własnych potrzeb. Dzięki regulowanej dwupoziomowo płaszczyźnie można zwiększyć głębokość bagażnika, a występowanie dwóch ruchomych ścian bocznych pozwala umieścić w nim małe przedmioty lub wykorzystać do maksimum całą szerokość bagażnika. Z kolei asymetrycznie składane siedzenia Flip&Fold pozwalają uzyskać płaską i nieprzerwaną powierzchnię ładunkową o długości nawet do 1,80 m, na równi z płaszczyzną samochodu. Dlatego nowy Tipo Station Wagon może „przyjąć na swój pokład” przeróżny ekwipunek dopasowany do bieżących potrzeb Klienta: rowery, narty, wózki i walizki.

Fiat Tipo Sedan

Fiat Tipo Sedan

W gamie znajdziemy trzy silniki benzynowe: 1.4 16v (95 KM), 1.6 E-Torq (110 KM) i 1.4 T-Jet (140 KM). Ten drugi współpracuje z przekładnią automatyczną, a trzeci, tak dla odmiany, może być wyposażony w fabryczną instalację LPG, której koszt to zaledwie 3500 zł. Wśród diesli mamy do wyboru dwie propozycje: 1.3 Multijet (95 KM) i 1.6 MultiJet o mocy 120 KM. Mocniejsza jednostka może być zintegrowana z przekładnią automatyczną DDCT.

fiat_tipo_sw_2016_2

W Polsce Fiaty Tipo w wersjach 5D (hatchback) i Sation Wagon (kombi) dostępne są w trzech wariantach: Pop, Easy i Lounge. Otwierająca cennik wersja Pop, wyposażona jest w 95-konny silnik benzynowy połączony z 6-biegową, manualną skrzynią. Bogate wyposażenie standardowe zawiera już m.in.: klimatyzację, radio z portem USB, centralny zamek sterowany z pilota w kluczyku, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz lusterka zewnętrzne, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy z dwoma trybami pracy wraz z dwupłaszczyznowo regulowaną kolumną kierownicy.

fiat_tipo_hatchback_2017_3

Tak wyposażony Fiat Tipo 5D kosztuje 49 900 zł brutto. Tipo Sation Wagon w wersji Pop z silnikiem 1.4 95 KM kosztuje 53 400 zł brutto i w stosunku do hatchbacka dodatkowo w wyposażeniu standardowym oferuje relingi dachowe, elektrycznie regulowane szyby tylnie oraz konfigurowaną podłogę bagażnika „Cargo Magic Space”. Ceny Tipo kończą się na 80 tys. dla wersji hatchback i 83,5 tys. w przypadku SW.

 

Autor: Artur Balwisz

Udostępnij.

O autorze

Wojciech Krzemiński

Skomentuj artykuł