w

Charakterystyka Citroena DS3 RRC

Świetnie dopracowane, podczas żmudnych testów w tunelu aerodynamicznym, nadwozie Citroëna DS3 RRC dobrze oddaje bryłę oryginalnego modelu.

 

Spoilery i zderzaki zostały przeprojektowane w celu osiągnięcia maksymalnej dopuszczalnej szerokości 1820 mm oraz schowania 18 calowych kół (w wersji asfaltowej). Przedni zderzak wyposażony jest w poprawiający przepływ powietrza element aerodynamiczny, ale docisk aerodynamiczny tylnego skrzydła został ograniczony. Zmniejszona została również całkowita powierzchnia przekroju dolotu powietrza układu chłodzenia.

Zbudowane na bazie seryjnego modelu nadwozie DS3 RRC wyposażono w klatkę bezpieczeństwa wykonaną z rur stalowych, których łączna długość wynosi ponad 40 metrów. Jej dolna część zaznała kilka istotnych zmian strukturalnych: dodano punkty podparcia bazujące na górnych mocowaniach tylnych kolumn McPhersona, zoptymalizowano dolne punkty mocowania zawieszeń, a integracja z tunelem środkowym wału napędowego i tylnym mechanizmem różnicowym pozwoliła wzmocnić całą strukturę nadwozia.

 

Źródło: informacja prasowa, Citroen

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Honda Civic 1,6 i-DTEC 120 KM ? Ikona

Legendy motoryzacji: Nissan Skyline R32 GT-R (1989-1994)