Wszystkie cztery należące do Grupy PGD dealerstwa Forda ? Euro Car i Partner z Krakowa, Multexim z Katowic oraz OMC Motors w Warszawie zostały uhonorowane najważniejszym wyróżnieniem w sieci Forda ? Chairman?s Award za rok 2012. Prestiżowa Nagroda Prezesa Ford of Europe jest przyznawana na podstawie szczegółowych całorocznych badań przeprowadzanych wśród klientów salonów i serwisów Forda w ramach programu ?Punkt Widzenia Klienta?.
Wszystkie fordowskie dealerstwa Grupy PGD zdobywały już prestiżowe wyróżnienia w poprzednich latach. Uhonorowanie wszystkich w jednym roku to jednak wydarzenie bez precedensu. Zdaniem Grzegorza Hankusa, prezesa Grupy PGD, rozbudowany i mający bogatą tradycję program ?Punkt Widzenia Klienta? często jest uznawany w branży za wzorzec oceny satysfakcji klientów w salonach i serwisach samochodowych.
Ford of Europe prowadzi badania satysfakcji klienta i związany z tym konkurs, we wszystkich krajach, w których ma sieć sprzedaży. Ankiety opracowuje londyńska firma badawcza, dzięki czemu wyniki dealerów z różnych krajów są porównywalne. W konkursie oceniana jest praca salonu sprzedaży oraz serwisu. W obydwu działach punktowane jest spełnienie kilku kryteriów, z których najważniejszym jest osiągnięcie najwyższego poziomu satysfakcji klienta. W szczegółowych kwestionariuszach oceniane są nie tylko znajomość przez sprzedawcę produktów i usług, czy objaśnienie planów finansowania, ale nawet odczucia klienta. Pracownicy serwisu oceniani są między innymi za jakość i wartość wykonanych usług w stosunku do ich ceny oraz jakość przeprowadzonych prac. Z uwagi na swój charakter, tradycję oraz szczegółowy zakres pytań ankietowych, nagroda cieszy się wśród dealerów ogromnym prestiżem.
Autor: Artur Balwisz, PGD
Zdjęcie: PGD