w

BMW opracowało nową metodę kompresji wodoru

To może być prawdziwy przełom w rozwoju samochodów napędzanych ogniwami paliwowymi.

bmw_hydrogen_car

Opracowywana przez inżynierów BMW technologia polega na kompresji wodoru w ekstremalnie niskiej temperaturze. Niemiecki koncern zaznacza, że dopracowanie układu zajmie jeszcze kilka lat, ale efekty pracy mają być rewelacyjne – szacuje się, że zasięg na jednym tankowaniu może przekroczyć nawet 700 kilometrów. Zdaniem przedstawicieli marki, nowa technologia po raz pierwszy znajdzie zastosowanie w seryjnym samochodzie po 2020 roku i zostanie wykorzystana w jednej z większych limuzyn. System w przyszłości będzie wykorzystywany również przez Toyotę, chociaż obaj producenci nie planują stworzenia wspólnego modelu zasilanego ogniwami paliwowymi.

 

Źródło: WCF

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Czy Yaris doczeka się usportowionej wersji?

Koncept nowej Supry zadebiutuje w 2016 roku