w

BMW na dużym plusie!

BMW Group Polska podsumował 2012 rok. To był, pomimo szalejącego kryzysu doskonały rok dla BMW w Polsce. W sektorze aut Premium udziały Bawarczyków wzrosły do 22,7%.

 

Najpopularniejszymi modelami BMW w Polsce w ubiegłym roku były X3 (1 454 zarejestrowane sztuki) oraz Seria 5 (1 251 sztuk), osiągając zdecydowaną przewagę w swoich segmentach. Z kolei nowe modele po raz kolejny okazały się sukcesem rynkowym: wprowadzona w 2012 nowa Seria 3 sięgnęła po przywództwo w segmencie, notując 933 zarejestrowane auta. Jest to wzrost aż o 130% w porównaniu do roku 2011. Nowym liderem segmentu jest także topowy model BMW, czyli wprowadzona we wrześniu nowa Seria 7 (161 sztuk). Z kolei nowe BMW Serii 1 osiągnęło wzrost o 135% w porównaniu do roku ubiegłego, z wynikiem 459 rejestracji.

 

?Jesteśmy bardzo dumni z wyników osiągniętych przez BMW i MINI. Jest to dowód, że stale dostarczamy wymagającym klientom premium auta, które spełniają ich potrzeby. Nasze inicjatywy rozwojowe oraz technologiczne okazują się wyprzedzać zmiany w oczekiwaniach. Badania pokazują, że BMW jest nie tylko liderem sprzedaży, ale także najbardziej wartościową marką motoryzacyjną na świecie. Ten sukces jest możliwy nie tylko dzięki przewadze technologicznej, ale także emocjom, jakie budzi design aut BMW i unikatowe wrażenia z jazdy – podkreśla Andreas Biehler, General Manager BMW Group Polska.

 

W roku 2012 nowymi liderami w swoich segmentach rynku premium zostały: Seria 3, Seria 6, Seria 7 oraz roadster Z4. Polscy klienci docenili także technologię inteligentnego napędu na cztery koła xDrive. Auta wyposażone w ten system stanowiły ponad 60% sprzedaży.

 

Dla MINI także był to dobry rok. Marka stale notuje w Polsce dwucyfrowe wzrosty. W roku 2012 aż o 41% aut MINI więcej niż w poprzednim roku dostarczyło swoim kierowcom gokartowej frajdy z jazdy. Klienci najczęściej wybierali model Countryman, który stanowił 57% wyników MINI.

 

Dział motocyklowy, BMW Motorrad zamknął rok z dobrym wynikiem 670 zarejestrowanych motocykli. „Mimo znacznego załamania sprzedaży motocykli w Polsce w II połowie roku 2012 BMW Motorrad udało się umocnić swoją pozycję na rynku i osiągnąć 20% udziałów w segmencie powyżej 500 cm3. Znaczącą rolę odegrały w tym prestiżowe modele K1600 GT/GTL oraz rodzina GS. Dlatego też oczekujemy premiery naszego kultowego lidera GS, modelu R1200GS. Motocykle BMW stanowią ścisła czołówkę listy TOP10 najpopularniejszych motocykli w Polsce – tłumaczy Robert Domański, BMW Motorrad Polska.

 

Autor: Samar, Artur Balwisz

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Octavia na bogato!

Volkswagen Polo R WRC – debiut w Rajdzie Monte Carlo