w

Audi Q4 e-tron oficjalnie

Audi zmierza w stronę elektryfikacji gamy modelowej. Przyszedł więc czas na kolejnego e-trona. Tym razem to studyjne Q4 będące zapowiedzią nowego modelu.

Auto wyróżnia się wyraźnie opadającą linią dachu, masywnymi błotnikami i nowoczesnym oświetleniem w technologii LED. Ciekawostką jest stosunkowo wysoko poprowadzona linia karoserii, która przykuwa na myśl… minivany. Może mieć to jednak pozytywne odbicie w przestronności wnętrza albo… potrzebne było miejsce na umieszczenie baterii.

Sercem układu napędowego jest 300-konny zestaw złożony z dwóch silników elektrycznych umieszczonych na przedniej (100 KM, 150 Nm) i tylnej osi (201 KM, 310 Nm). Tyle wystarczy, by niemiecki koncept osiągał setkę w 6,3 sekundy i rozpędzał się do 180 km/h. Warto dodać, że pojemność zastosowanej baterii wynosi 82 kWh. Tyle ma wystarczyć, by zasięg wynosił ok. 450 km (normy WLTP). Według producenta, naładowanie akumulatora w 80% za pomocą szybkiej ładowarki trwa 30 minut.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Bugatti Chiron Mansory

Mercedes EQV – zapowiedź