Wreszcie coś w sam raz dla mnie – tuner SKN wziął na warsztat włoski samochód. Wybór padł na Alfę Romeo MiTo z 1,4-litrowym, benzynowym silnikiem pod maską.
Ta jednostka napędowa oznaczana jako MultiAir charakteryzuje się przede wszystkim tym, że inżynierowie Alfy potrafili ?wycisnąć? z niej różną moc – począwszy od 105, na 170 KM kończąc. Specjaliści z SKN uznali jednak, że nie jest to szczyt możliwości i zdecydowali się na wgranie nowego oprogramowania. Dzięki temu jego moc zwiększono do niemalże dwustu koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy wzrósł z 230 (w Dynamic – 250) do 290 Nm.
I choć różnica wydaje się stosunkowo niewielka, to SKN zdecydował się również na wymianę seryjnie montowanych sprężyn zawieszenia na sportowe, obniżające MiTo o 4 cm (przód) i 3,5 cm (tył). A to nie wszystko – SKN oferuje także montaż 6-tłoczkowych, ceramicznych hamulców.
Autor: Miłosz Bagiński
Źródło: SKN